عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: افزایش کیفیت و تنوع محصول در غرفه ایران خودرو نسبت به سال‌های گذشته کاملا مشهود است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: افزایش کیفیت و تنوع محصول در غرفه ایران خودرو نسبت به سال‌های گذشته کاملا مشهود است.

به گزارش درآمد نیوز  به نقل از ایکوپرس- مهندس سیدمصطفی میرسلیم، در بازدید از غرفه ایران خودرو در نمایشگاه شهر آفتاب، اظهار کرد: اقدامات خوبی در گروه صنعتی ایران خودرو در حال اجراست و این خودروساز برای تولید خودروی برقی و ترکیبی برنامه‌هایی در دست دارد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: با توسعه فناوری، محصولات جدید ایران خودرو قابل رقابت با محصولات مشابه خارجی شده‌اند.

وی افزود: برای رسیدن به اهداف کیفی تولید و تنوع بخشی به محصولات باید حمایت‌های مالی لازم صورت گیرد و این اطمینان به مردم داده شود که خودروسازان ما توان تولید محصولات غیرتجملی، ولی با کیفیت و قابل رقابت را دارند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: مسایل اقتصادی و کلان کشور و هزینه های تمام شده تولید در قیمت فروش خودرو موثرند که عمده آن‌ها در اختیار خودروساز نیست؛ مانند قیمت مواد اولیه و واسطه‌ای، دستمزدها و هزینه‌های مالی.

مهندس میرسلیم ادامه داد: معتقدم در خودروسازی نوین کشور پیشرفته‌هایی صورت گرفته که با توجه به شرایط موجود و محدودیت‌های تحمیلی قابل دفاع است و همین دستاوردهای ارزشمند، بسیاری از رقبای خارجی و واسطه‌های داخلی آن‌ها را که روی نابودی صنعت خودروی ایران پس از اعمال تحریم‌های یک‌جانبه و ظالمانه حساب می‌کردند، به خشم آورده و در چندماهه اخیر حمله‌ها و هجمه‌های غیرمنصفانه و همه‌جانبه‌ای را علیه صنعت خودرو و بدبین کردن مردم و مسوولان به فعالیت‌های کارکنان خدوم آن صنعت طراحی و اجرا کردند تا مانع اصلاحات و پیشرفت در این صنعت شوند.

وی به فرمان هشت ماده ای رییس جمهوری اشاره کرد و گفت: امکانات لازم در حوزه های ساختاری و فنی و پشتیبانی برای رسیدن به این اهداف باید فراهم شود و خودروسازان ما توان خارج کردن محصولات قدیمی از مدار تولید و عرضه محصولات جدید را دارند.

مهندس میرسلیم گفت: ایران‌خودرو، دیگر خودروساز ۳۰ سال پیش نیست که فقط پیکان تولید می کرد بلکه در بخش فنی و زیر ساخت، توان طراحی و توسعه و تولید انبوه خودروهای جدید را پیداکرده ‌است.