نزدیک به دو سال از استقرار تیم جدید و مدیرعاملی سید روحاله علیپور یزدی در بیمه تعاون میگذرد! این شرکت در گزارشهای اخیر کدال رشد فزایندهای در تولید حق بیمه داشته اما موضوعی که بسیاری از نگاهها را به خود جلب کرده مسئله برنده شدن این شرکت در مناقصههای مهم مالی است. از سویی در مناقصههایی که بیمه تعاون برنده شده، مسئله، صرفاً پوشش بیمهای داراییها و کارکنان نیست، بلکه آزمون اعتماد بیمه تعاون در فضای مالی و اقتصادی کشور محسوب میشود. انتخاب این شرکت بیمهای، به معنای تأیید توان شرکت در مدیریت ریسکهای چندلایه بانکی، از اموال و تجهیزات تا خدمات پرسنلی و فناوری اطلاعات است.
به گزارش درآمد نیوز به نقل از روابط عمومی بیمه تعاون و به نقل از پایگاه خبری تیتر ۲۰، برنده شدن بیمه تعاون در مناقصههای بزرگ نهادهای مالی و اقتصادی کشور به مدیرعاملی سید روح اله علیپور یزدی، نقطه عطفی مهم در مسیر توسعه بیمههای گروهی و تقویت همکاریهای سازمانی محسوب میشود. این موفقیتها، علاوه بر توانمندیهای فنی و مدیریتی بیمه تعاون، بیانگر نقش قابلتوجه این شرکت در پیشبرد اهداف اقتصادی و امنیت مالی مجموعههای بزرگ کشور است.
در شرایطی که اکنون مناقصهها، به میدان واقعی سنجش توان فنی و اعتبار شرکتهای بیمهای تبدیل شدهاند، پیروزی بیمه تعاون در مناقصههای بزرگ نهادهای مالی و اقتصادی، از جمله بانک رفاه کارگران، هلدینگ نیشکر، بانک ملی و بهتازگی بانک شهر، فراتر از یک قرارداد مالی است.
این اتفاق، نتیجه همافزایی دو مسیر است: از یکسو بانکها و سایر کسبوکارهای بزرگ که در پی انتخاب یک شرکت بیمهگر با درک عمیق از ساختار مالی و نیروی انسانی هستند و از سوی دیگر، بیمه تعاون که طی سالهای اخیر، بین مسئولیت اجتماعی و مهارت فنی، تعادل برقرار کرده است، موضوعی که به نظر میرسد در تخصص تیم جدید مدیریتی به خصوص سید روح اله علیپور یزدی مدیرعامل این شرکت است.
آزمون اعتماد در مناقصهها
اگرچه پیوند بین بانکها و شرکتهای بیمه در ایران سابقه طولانی دارد، اما در سالهای اخیر بهواسطه دیجیتالی شدن خدمات مالی و ظهور فینتکها، وارد مرحلهای تازه شده است. بیمه تعاون از نخستین شرکتهایی است که با راهاندازی درگاه الکترونیکی فروش بیمهنامههای سازمانی و یکپارچهسازی خدمات خسارت، در جهت همافزایی عملی با نظام بانکی گام برداشته است.
در مناقصههایی که بیمه تعاون برنده شده، مسئله، صرفاً پوشش بیمهای داراییها و کارکنان نیست، بلکه آزمون اعتماد بیمه تعاون در فضای مالی و اقتصادی کشور محسوب میشود. انتخاب این شرکت بیمهای، به معنای تأیید توان شرکت در مدیریت ریسکهای چندلایه بانکی، از اموال و تجهیزات تا خدمات پرسنلی و فناوری اطلاعات است.
میدان بازی کلان بیمه تعاون: از رفاه و شهر تا نیشکر
موفقیت بیمه تعاون در مناقصههای بانک رفاه، نقطه آغاز زنجیرهای از همکاریهای مشابه با سایر نهادهای بزرگ اقتصادی است. طی روزهای اخیر در آبانماه امسال، بانک شهر نیز در مناقصه پوشش بیمهای کارکنان، بیمه تعاون را بهعنوان برنده انتخاب کرده است. این طرح، با تمرکز بر ارائه خدمات بیمهای سریع از طریق سامانههای دیجیتال و شبکه فروش سراسری، الگویی از خدمات متمایز و قابل تکرار در نظام بانکی ارائه میدهد.
بخشی از پرتفوی بیمهای بانک ملی نیز به همکاری با بیمه تعاون اختصاص یافته که از گسترش اعتماد بین این شرکت و نهادهای مادر اقتصادی حکایت دارد.
وقتی بانکهایی مانند بانک رفاه، بانک شهر و بانک ملی، با پوشش بیمه جامع برای کارکنان و داراییها، وارد همکاری میشوند، این امر در پرتفوی اقتصادیشان تأثیرگذار است، زیرا این امر، موجب کاهش هزینههای عملیاتی پیشبینینشده، کاهش ریسک توقف فعالیتها یا خسارات عمده، افزایش امنیت داراییها از منظر سرمایهگذاری و افزایش اعتماد نیروی انسانی میشود.
هلدینگ نیشکر خوزستان نیز در مناقصه خود بیمه تعاون را برگزیده است. این اتفاق نشان میدهد این شرکت بیمهای، نهتنها در حوزه بانکی، بلکه در محیطهای صنعتی نیز قادر به مدیریت ریسکهای کلان است. موفقیت این شرکت بیمهای در مناقصه برگزارشده توسط این هلدینگ با وجود ریسک بالای تولید، بیانگر توان ورود به بازارهای پرریسک، تضمین رشد صنعتی، تسهیل سرمایهگذاری و ارتقای امنیت تولید است.
توانگری مالی و مزیت رقابتی
اظهارات سید روحاله علیپور یزدی، مدیرعامل بیمه تعاون در خردادماه امسال، درباره برنامه افزایش سرمایه بیمه تعاون از ۱.۲ همت به ۱.۶ همت، نشانه آمادگی برای رقابتهای بزرگ بیمهای است. کسب رتبه سطح یک توانگری مالی (با نسبت ۱۳۳) در سال جاری و کاهش زمان ارزیابی و پرداخت خسارت با ایجاد سامانههای هوشمند، عملاً مزیت رقابتی در مناقصههای بانک رفاه و سایر نهادهای اقتصادی برای بیمه تعاون فراهم کرده است.
از آنجا که یکی از معیارهای کلیدی انتخاب شرکتهای بیمه در مناقصات، پایداری مالی و ظرفیت پوشش ریسکهای گسترده است، شرکت بیمهای که سرمایه و توانگری کافی نداشته باشد، حتی با بهترین طرحها نمیتواند اعتماد مدیران نهادهای بزرگ را جلب کند. بنابراین، افزایش سرمایه و تقویت پرتفوی، نقش مستقیمی در تثبیت جایگاه بیمه تعاون در مناقصههای مهم بانکی و سازمانی دارد و توان شرکت را برای ارائه پوشش جامع و رقابتی به بانک رفاه، بانک شهر، هلدینگ نیشکر و… بهبود میبخشد.
نتایج راهبردی و توسعه فرهنگ بیمه
این اقدام، پیامدهای راهبردی مانند افزایش اعتماد بانکها به بیمه تعاون، امکان ورود به پروژههای بیمهای پیچیدهتر و قدرت مانور بالاتر در طراحی پیشنهادهای مناقصهای را بهدنبال دارد.
برنده شدن بیمه تعاون در مناقصههای بانکی و سازمانی بزرگ، میتواند به توسعه همکاریها از جمله در پروژههای بیمه کارکنان بانک، پوشش بیمهای تسهیلات خرد و طراحی بیمهنامههای اعتباری مشترک کمک کند. این همکاریها، ضمن افزایش سطح درآمد بیمه تعاون، به گسترش فرهنگ بیمه در شبکه بانکی نیز یاری میرسانند.
دستاوردهای بیمه تعاون در عرصه مناقصات، ضمن توانمندیهای فنی و مدیریتی، بیانگر اعتماد نهادهای اقتصادی به این شرکت و نقش مؤثر آن در پیشبرد اهداف اقتصادی و افزایش بهرهوری است. همچنین، این موفقیت، زمینهساز توسعه همکاریهای بلندمدت، تقویت امنیت مالی و انسانی سازمانها و ارتقای پایداری اقتصادی مجموعههای بزرگ کشور میشود.
در این مسیر، بیمه تعاون، علاوه بر اینکه جریانهای مالی، امنیت سازمانی و تصمیمگیری مدیریتی را شکل میدهد، چارچوب مناسبی برای توسعه هماهنگ شبکههای بانکی و صنعتی نیز فراهم میکند.
















Monday, 10 November , 2025