در حالی که هفته گذشته ریزش بیش از ۳۵ هزار واحدی نماگر کل بورس را شاهد بودیم، امروز نیز این روند ادامه یافت.

به گزارش  درآمد نیوز؛ شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۴ هزار و ۷۵۹ واحدی معادل ۰.۴۱ درصد به یک میلیون و ۱۶۷هزار و ۵۰۲ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با افت ۵۹ واحدی به ۱۷ هزار و ۳۶۵ واحد رسید.

بر این اساس؛ امروز تالار شیشه‌ای، در معاملات اولین روز هفته (شنبه هجدهم اردیبهشت ماه ۱۴۰۰)، شاهد روند نزولی شاخص‌های منتخب بود. به گونه‌ای که شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش ۱۲۳۸ واحدی معادل ۰.۴۱ درصد به رقم ۳۰۳ هزار و ۷۰۴ واحد رسید.

شاخص کل هم وزن نیز، با افت ۸۳۶ واحدی معادل ۰.۲۰ درصد، عدد ۴۲۲ هزار و ۱۸ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش ۵۴۳ واحدی به رقم ۲۷۴ هزار و ۳۸۸ واحد رسید.

همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۳۰۳۳ واحد کاهش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۶۸۴ هزار واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۱۹۵۵ واحد افزایش به رقم ۸۵۳ هزار و ۵۵۹ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۱۴۸۹۱ واحد کاهش همراه بود و عدد ۲ میلیون و ۳۶۳ هزار واحد را به نمایش گذاشت.

بر اساس این گزارش، در معاملات امروز بورس تهران، نمادهای معاملاتی شستا، فارس، شپنا، شتران، شبندر، خودرو و ومعادن با بیشترین کاهش، تاثیر منفی در روند شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی فملی، وپاسارو دعبید، بیشترین تاثیر مثبت را در برآورد نماگر کل بورس داشتند.

با پایان فعالیت بازار سرمایه در اولین روز کاری هفته، معامله‌گران بورس ۳ میلیارد و ۳۱ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۲۶۴ هزار و ۷۵۸ نوبت معامله و به ارزش ۲۷ هزار و ۳۶ میلیارد ریال داد و ستد کردند.

در بازار امروز، بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد ساراب(سیمان‌ داراب‌) با ۵.۹۸ درصد رشد و پس از آن، نمادهای دعبید، وپاسار، فملی، واعتبار و جم پیلن بود. همچنین نماد معاملاتی ساروم(سیمان‌ارومیه‌) با ۴.۲۹ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای شغدیر، ونوین، برکت، ونفت، وبشهر و وساخت قرار گرفتند.