همزمان با دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی در راستای عمل به مسئولیت های اجتماعی با هدف ارتقا و توسعه عدالت آموزشی ، کلنگ ساخت چهل و دو کلاس درس در مناطق چندگانه شهرستان خواف بر زمین زده شد.

همزمان با دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی در راستای عمل به مسئولیت های اجتماعی با هدف ارتقا و توسعه عدالت آموزشی ، کلنگ ساخت چهل و دو کلاس درس در مناطق چندگانه شهرستان خواف بر زمین زده شد.

درآمد نیوز  ـ علی امرایی “مدیرعامل فولاد سنگان” درآئین افتتاحیه و با اشاره به اهمیت مسئولیت‌های اجتماعی و ضرورت توسعۀ متوازن در این منطقه گفت:

فعالیت های اقتصادی فولاد سنگان و تولید مواد اولیه صنعت فولاد در شرقی ترین نقطه کشور، مصداق عینی عمل به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر اشتغال و تولید، هم راستا با بیانه گام دوم انقلاب و منشأ خیر و برکت برای مردم منطقه است .

وی با اشاره به تقویت زیرساخت ها و توسعه فرهنگ آموزش در این منطقه اظهار داشت :

کلنگ ساخت این کلاس ها در نقاط محروم و کم برخوردار این شهرستان با هدف ارتقای سطح کمی و کیفی آموزش بر زمین زده شد و امیدواریم با هم افزایی آموزش و پرورش خواف، شاهد توسعه روزافزون آموزش و مهارت افزایی در منطقه باشیم.

امرایـی به ضرورت علم پژوهی در بیانیه گام دوم انقلاب و محوریت آموزش اشاره کرد و افزود: رهبر فرزانه انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب، دانش را آشکارترین وسیله عزت و قدرت کشور دانستند و بیان داشتند که استعداد علم و تحقیق در ملت ما بالاتر از متوسط جهانی است و باید از مرزهای کنونی دانش در مهترین رشته ها عبور نماییم و تمامی تلاش ما در این منطقه این است تا در حد توان با تهیه زیرساخت ها، گامی موثر در اعتلای فرهنگ دانش برداریم.

وی در ادامه با گرامی داشت دومین سالگرد شهادت سردار دل ها، شهید حاج قاسم سلیمانی افزود : بی شک اگر جان فشانی های شهید سلیمانی و مدافعان غیور و وطن پرستمان نبود، ما هم اکنون با این امنیت خاطر نمی توانستیم برای آینده ی فرزندانمان برنامه ریزی نموده و فولاد سنگان با تاسی از روح و مکتب شهید سلیمانی، مدارسی را بنا خواهد نمود که دانش آموزانش، وارث ولایت مداری، شهادت و وطن پرستی باشند.

سنجرانی “فرماندار شهرستان خواف” با تمجید از تدابیر ارزشمند و عالی مدیرعامل فولاد سنگان عنوان کرد : فولاد سنگان از خوشنام ترین و پیشروترین شرکت ها در عمل به مسئولیت های اجتماعی در این منطقه است و اقدامات نظام مند و علم محور فولاد سنگان در توسعه و آبادانی شهرستان خواف، نماد بارز و عملی در پیروی از فرمایشات مقام معظم رهبری است.

در ادامه ابری “معاون پشتیبانی آموزش و پرورش خراسان رضوی” ضمن تمجید از اقدامات فولاد سنگان در منطقه، افزود :توسعه یافتگی در بعدهای مختلف جز با جاری سازی فرهنگ توسعه در لایه لایه اقشار جامعه رخ نخواهد داد و استقلال کشور در گروی اهمیت به آموزش و پرورش بوده و در دنیای صنعتی امروز، اگر فاقد سیستم آموزش بروز و پویا باشیم، فرصت رقابت را از دست خواهیم داد.

به گزارش درآمد نیوز  و به نقل از روابط عمومی فولاد سنگان، این شرکت با ساخت هفت باب مدرسه در سال های گذشته و افتتاح آن در قالب مدارس مهر فولاد سنگان، گامی استوار در راستای توسعه فضای آموزشی در این منطقه برداشته و اینک با برداشتن کلنگ همت و ساخت ۴۲ کلاس درس در دیگر مناطق محروم و کم برخوردار شهرستان خواف، اثبات نموده که یکی از راه های توسعه و اعتلای کشور، تقویت و بروز رسانی آموزش است.

گفتنی است کلنگ احداث این کلاس ها در قالب طرح های شش و سه کلاسه در روستا و شهرهای ( رزداب – زوزن- برآباد-چاه زول- مهرآباد-حسن آباد- سده- قاسم آباد- سلامی و خواف ) با همت شرکت فولاد سنگان و هم افزایی آموزش و پرورش شهرستان بر زمین زده شده تا زمینه ساز آینده ای روشن در سرزمین خورشید باشد.