نتایج یک نظرسنجی نشان می‌دهد، یک سوم بانک‌های مرکزی جهان به دنبال این هستند یوآن را به ذخایر ارز خارجی خود اضافه کنند.

 به گزارش درآمد نیوز به نقل از رویترز، نتایج یک نظرسنجی که امروز منتشر شد، نشان می‌دهد که یوآن چین در مسیر تبدیل شدن به یک ارز با نفوذ بیشتر در نظام مالی بین‌المللی قرار دارد، چرا که یک سوم بانک‌های مرکزی جهان می‌خواهند این ارز چینی را به حساب ذخیره ارزی خارجی خود اضافه کنند.

نظرسنجی نشریه گلوبال پابلیک انگلیس نشان می‌دهد که ۳۰ درصد بانک‌های مرکزی جهان می‌خواهند طی ۱۲ تا ۲۴ ساعت آینده سهم یوآن از حساب ذخیره ارز خارجی خود را افزایش دهند. در واقع میزان این بانک‌ها نسبت به نظرسنجی قبلی که سال گذشته انجام شد ۳ برابر شده است.

یکی دیگر از نتایج قابل توجه این نظرسنجی این است که ۷۵ درصد بانک‌های مرکزی جهان به این نتیجه رسیده‌اند که سیاست‌های پولی تأثیرات شدیدی روی بازارهای مالی دارند. از طرف دیگر ۲۰ درصد بانک‌های مرکزی جهان هم اعلام کردند سهم دلار از حساب ذخیره ارز خارجی خود را کاهش دهند و ۱۸ درصد دیگر می‌خواهند سهم یورو را پایین بیاورند.

در حال حاضر مجموع دارایی بانک‌های مرکزی جهان، صندوق ثروت ملی کشورها و صندوق‌های بازنشستگی در جهان ۴۲.۷ تریلیون دلار برآورد می‌شود. در سال ۲۰۲۰ هم بانک‌های مرکزی جهان دارایی‌های ارزی خود را ۱.۳ تریلیون دلار افزایش داده و در مجموع ۱۵.۳ تریلیون دلار هم رسانده‌اند.