اراک – درآمد نیوز – نماینده معین شهرستان‌های تفرش آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی بر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاران تاکید کرد و گفت: تقویت زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی در این سه شهرستان در دست پیگیری است.

«علی‌اکبر کریمی» روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: رفع مشکلات واحدهای صنعتی موجود به منظور تدوام تولید و حفظ اشتغال در اولویت اقدامات قرار دارد.

وی با یادآوری بازدید اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی از واحد تولیدی(کبیر ریس) شهرستان فراهان گفت : این شرکت اکنون با کمبود مواد اولیه مواجه است که طی این بازدید قول مساعد داده شد سهمیه آن از محصولات پتروشیمی  افزایش یابد.
نماینده معین شهرستان های تفرش آشتیان و فراهان ادامه داد : با توجه به اینکه این سه شهرستان ظرفیت مناسب برای فعالیت‌های در حوزه‌های مختلف صنعتی را  دارند، باید در راستای جذب سرمایه گذار جدید و حمایت از سرمایه‌گذاران موجود اقدامات لازم را انجام داد تا ظرفیت های صنعتی در سه شهرستان شکوفا شود.

شهرک صنعتی آشتیان در فاصله  ۲۳ کیلومتری از این شهر آشتیان و در مجاورت جاده اصلی آشتیان به تهران واقع  شده و  امکان استقرار کلیه صنایع  فلزی، غذایی، شیمیایی، کانی غیرفلزی، برق و الکترونیک، نساجی و سلولزی در آن وجود دارد.

 شهرک صنعتی تفرش نیز با مساحت ۱۱۲  هکتار و مساحت  ۴۱ هکتار زمین صنعتی، دارای ۳۷  قرارداد منعقده در زمین واگذاری زمین صنعتی است .

شهرک صنعتی فرمهین(فراهان) نیز  در پنج کیلومتری این شهر، ۴۰ کیلومتری اراک و ۴۳ کیلومتری گمرک استان مرکزی واقع شده است.

به دنبال رد صلاحیت نماینده منتخب مردم تفرش، آشتیان و فراهان برای راهیابی به مجلس یازدهم، علی‌اکبر کریمی به عنوان  نماینده معین این حوزه انتخابیه منصوب شد.

آشتیان، تفرش و فرمهین(مرکز شهرستان فراهان) به ترتیب در فاصله ۶۷، ۹۰ و ۴۶ کیلومتری مرکز استان مرکزی واقع شده‌اند.