اهواز- نماینده ولی‌فقیه در خوزستان گفت: هم اکنون آبرسانی به مردم ۷۰۰ روستای این استان با تانکر صورت می گیرد که شایسته نیست.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید عبدالنبی موسوی فرد صبح امروز پنجشنبه در مراسم معارفه قاسم سلیمانی دشتکی استاندار جدید خوزستان، اظهار کرد: به استاندار جدید توصیه می‌کنم که هر دو تا سه هفته یک بار برای دریافت نصایح و نکات الهی و برای استفاده از معارف قرآنی جلسه‌ای را برگزار کند چون همه ما به این گونه جلسات نیاز داریم.

وی خطاب به مسئولان حاضر در این آئین بیان کرد: اگر به عنوان یک مسئول در نظام مقدس توفیق خدمت‌رسانی پیدا کردید باید در میان عبودیت و بندگی حق‌تعالی حرکت کنید.

نماینده ولی‌فقیه در خوزستان تأکید کرد: از ظرفیت‌ها و امکانات که ودیعه الهی هستند باید در مسیر درست استفاده کنیم.

موسوی فرد یادآور شد: با توجه به اینکه مقام معظم رهبری فرمودند “زندگی شاهانه، روحیه اشرافی گری و سوار ماشین‌های آن چنانی ممنوع است”؛ قرار نیست که فقط عمامه‌ای عوض شده باشد و نباید مردم به تنهایی سختی بکشند.

نماینده ولی‌فقیه در خوزستان گفت: مسئولان هم باید ساده‌زیست باشند و زندگی عادی آنها برای مردم ملموس باشد تا بدانند در این سختی‌های اقتصادی تنها نیستند.

وی با اشاره به جمعیت پنج میلیونی خوزستان و اینکه استانی پرظرفیت با جوانان پرکار و پرتلاش است، عنوان کرد: خوزستان دو سال ترسالی داشته و باید از این شرایط استفاده کرد.

موسوی فرد با تأکید بر اینکه ایجاد ظرفیت‌های اشتغال‌زایی برای جوانان با فعال‌تر شدن کارخانه‌های تعطیل یا نیمه تعطیل اولین خواسته‌ام از استاندار جدید است، افزود: سزاوار نیست این‌قدر جوان در کنار چند شرکت متمول در ماهشهر بیکار باشند؛ در آب‌گرفتگی اخیر فقر در شهرک‌های ماهشهر بیداد می‌کرد.

نماینده ولی‌فقیه در خوزستان عنوان کرد: اگر حداقل ۷۰ تا ۸۰ درصد نیروهای بومی جذب شوند، مردم نیز بهره‌مندی خوبی از این سرمایه خواهند داشت.

وی با گلایه از اینکه آب‌رسانی به ۷۰۰ روستای خوزستان با تانکر انجام می‌شود، گفت: با ظرفیت‌های موجود استان خوزستان نباید این همه کم و کاستی به مردم تحمیل شود؛ شبکه آب و فاضلاب در استان خوزستان نیز باید به صورت شایسته ساماندهی شود و حتی استاندار قبلی نیز خود گواه می‌دهد که برخی مواقع فاضلاب در آب وجود دارد.