اهواز – مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان گفت: تلاش‌ها برای رفع مشکل شکستگی خط خروجی آب تصفیه خانه شماره ۲ اهواز که ۷۰ درصد آب این شهر را تأمین می‌کند، ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، صادق حقیقی پور صبح امروز در جریان بازدید استاندار خوزستان از محل تصفیه خانه شماره ۲ اهواز اظهار کرد: طبق یک برنامه هر ساله، کار تعمیرات و نگهداری، همچنین تعمیرات پیشگیرانه ی سیستم پی امِ تصفیه‌خانه شماره دو اهواز (شهید منجزی) از دو هفته گذشته اورهال و بازسازی اساسی تجهیزات الکتریکال و مکانیکال این تصفیه خانه که تصفیه خانه بسیار مهمی است و حدود ۷۰ درصد آب شهر اهواز را تأمین می‌کند، آغاز شده است.

حقیقی پور با بیان اینکه حتماً برای آمادگی در فصل گرما که هم نیاز آبی بالا می‌رود و هم تحمل کم‌آبی کمتر است این اقدامات باید انجام شود، افزود: بنابراین از دو هفته گذشته عملیات را شروع کردیم که متأسفانه از ۶ پمپ موجود در تصفیه خانه، به دلیل مشکلی که در شیر قطع و وصل به وجود آمده بود و واشر آب بند پمپ آخر یا شماره ۶، دچار مشکل شد، حادثه شکستگی خط خروجی تصفیه خانه ایجاد شد.

وی ادامه داد: به دلیل اینکه در ساعات پایانی شب بود و فشار شبکه توزیع ما بالا بود و این اتفاق همزمان با این پدیده رخ داد، آب برگشتی به داخل تصفیه خانه ما بسیار زیاد بود و متأسفانه ایستگاه پمپاژ را زیر آب برده است.

حقیقی پور اظهار کرد: از ساعت دو بامداد، همکاران ما شروع به فعالیت کردند و هم اکنون تقریباً ایستگاه پمپاژ خالی شده است و با حضور غواص در محل، دسترسی ما به شیر مشکل‌دار مهیا شده، پمپ چک شده و سعی می‌کنیم تا بعد از ظهر امروز مسئله آب شهر اهواز را برطرف کنیم.

وی با بیان اینکه هم اکنون دیگر تصفیه خانه‌های شهر به طور کامل در مدار هستند، اضافه کرد: با حداکثر ظرفیت، تانکرهای حمل آب را مهیا کردیم تا در صورت اعلام نیاز مردم شهر اهواز، تا زمان برطرف شدن مشکل تصفیه خانه، آبرسانی انجام شود.

مدیرعامل آبفای استان از شهروندان خواست؛ هر گونه اعلام نیاز فوری به آب را به شماره شماره ۱۲۲ اعلام کنند.

وی در خصوص اعلام نیاز بیمارستان‌های شهر در این شرایط کرونایی هم گفت: برای بیمارستان‌ها هم با توجه به شرایط کرونایی موجود تانکرهای مجزایی را آماده کردیم و به محض اعلام نیاز آب برای آن‌ها ارسال خواهد شد.

همچنین استاندار خوزستان با حضور در تصفیه خانه شهید منجزی اهواز از نزدیک شاهد شکستگی جریان قطعی آب این تصفیه خانه قرار گرفت.

استاندار خوزستان با گلایه و انتقاد از این اتفاق با توجه به شرایط نامناسب کرونا در خوزستان خواستار برطرف کردن سریع مشکل این تصفیه خانه شد.

وی در بازدید میدانی دستورات لازم را برای اتصال آب تصفیه خانه به خط آبرسانی اهواز صادر و بر رفع هرچه زودتر این مشکل تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، به دلیل قطعی آب اهواز ادارات شهر اهواز امروز تعطیل شدند.