ایسنا/لرستان معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: آزادراه خرم‌آباد به اراک اردیبهشت ماه سال آینده آماده افتتاح خواهد بود.

خیرالله خادمی امروز بیستم بهمن ماه در بازدید از پروژه آزاد راه خرم‌آباد به اراک اظهار کرد: یکی از هشت پروژه آزادراهی که در حوزه جهش و تولید پیش بینی شده بود پروژه خرم‌آباد به اراک بود که فاز اول آن به طول ۶۷ کیلومتر است.

وی با بیان اینکه فاز اول ۸۶ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، افزود: در طول این پروژه تونل بزرگی به طول سه کیلومتر حفاری و انجام شده و فقط باید تاسیسات آن تکمیل شود.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه وزارت راه و شهرسازی بیان کرد: پروژه با این زمانبندی در نظر گرفته شده تا اردیبهشت ماه سال آینده آماده افتتاح خواهد بود.

خادمی اضافه کرد: این پروژه به صورت مشارکتی در حال انجام است که ۶۰ درصد دولت و ۴۰ درصد آن توسط بخش خصوصی انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه ۳۵۰ میلیارد تومان برای اتمام این پروژه نیاز است که ضرورت دارد سازمان برنامه و بودجه کشور مساعدت لازم را برای تامین اعتبار داشته باشد، گفت: این اعتبار برای روسازی، نیوجرسی و کارهای تاسیساتی است تا پروژه در اردیبهشت ماه به نتیجه برسد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید براینکه افتتاح این پروژه تاثیر بسزایی در شبکه حمل و نقل شمال به جنوب کشور دارد، گفت: این آزاد راهی است که تهران را به بندر امام خمینی(ره) وصل می کند و  قطعه به قطعه آن را تکمیل خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه قطعه مهم و استراتژیک آن این قسمت لرستان است، اضافه کرد: امسال قطعه اراک به قم را شروع کردیم تا این قطعات آزادراهی راه هم وصل شده و آزاد راه تهران – بندر امام به طول ۹۰۰ کیلومتر به اتمام برسد.

انتهای پیام