مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در مراسم راه‌اندازی خط تولید ورق آستری دَر جلو شاهین به روش جوش لیزری پیوسته،‌ گفت: گروه خودروسازی سایپا برای آنکه در مسیر توسعه و پیشرفت قرار گیرد از ۲۵ ماه پیش تولیدات خود را با تاکید بر سه موضوع محصولات اقتصادی، ‌دانش بنیان شدن و QCD دنبال می‌کند.

به گزارش درآمد نیوز  به نقل از سایپانیوز، محمدعلی تیموری در حاشیه مراسم افتتاح پروژه جوش لیزری پیوسته (TWB) که صرفه جویی ۲میلیون دلاری برای گروه خودروسازی سایپا رقم زد و همچنین خودکفایی در تولید جوشکاری ورق‌های دو ضخامته حاصل شد،‌ ضمن قدردانی از مجموعه‌های دانش بنیان که در این پروژه ملی نقش داشتند،‌ گفت: رمز موفقیت یک بنگاه و سازمان در دانش بنیان بودن آن است که خوشبختانه فرایندهای شرکت ایدکو پرس در مسیر دانش محور، دانش بنیان و Quality- Cost- Delivery) QCD / کیفیت،هزینه و تحویل)‌ است.

او با بیان اینکه شرکت ایدکو پرس از به‌روزترین تکنولوژی روز دنیا با بهترین برند در خطوط پرس، ربات و رنگ برخوردار است و این موضوع نقش مهمی در فرایند تولید باکیفیت این شرکت دارد،‌ تصریح کرد: از زمانی‌که وارد سایپا شدم (۲۵ماه پیش) بر تولید اقتصادی محصولات و QCD تاکید داشتم و در این خصوص برنامه جامعی تدوین شد. تولید اقتصادی نشات گرفته از تفکر اقتصاد مقاومتی است که رهبر انقلاب در سال ۱۳۸۹ مطرح کردند.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا گفت: در تلاش هستیم گروه سایپا را به روش QCD اداره کنیم، این موضوع به صورت فرهنگ سازمانی شکل گرفته است، به نحوی که تمامی آیین نامه‌های معاملات شامل واردات خودرو، خریدهای خارجی و داخلی با لحاظ کردن مقوله QCD است و عملا فرهنگ QCD در آیین‌نامه‌ها و روش‌های اجرای مدنظر قرار گرفته است.

او با تاکید بر اینکه از اواخر سال ۱۴۰۰‌ برای بهبود کیفیت خودرو شاهین دستی و اتوماتیک که محصول استراتژی و اقتصادی گروه سایپا است، ‌اقدامات متعددی در دستور کار قرار گرفت، ‌افزود: برای موفقیت در بازار و صنعت خودرو،‌ بایستی به توسعه و کیفیت محصول توجه مضاعفی کرد.

کامبیز قلی زاده، مدیرعامل شرکت ایدکوپرس در خصوص راه اندازی خط تولید ورق آستری درب جلو شاهین به روش جوش لیزری پیوسته، گفت: استفاده از این تکنولوژی برای اولین بار در گروه سایپا با پیشگامی شرکت ایدکوپرس شروع شده است.

او افزود: در راستای بهره مندی از فرآیندهای نوین تولید، با بهره گیری از توان متخصصان داخلی، واحد تحقیقات و مهندسی شرکت ایدکوپرس با همکاری یک شرکت دانش بنیان داخلی، طراحی و ساخت دستگاه جوش لیزری پیوسته (‌TWB) را از شش ماه پیش آغاز و آذرماه سال جاری به بهره برداری رسید.

او با بیان اینکه ظرفیت تولیدی دستگاه مذکور در فاز اول ۴۸۰ قطعه در روز است که طی سه ماه آینده به ۶۰۰ قطعه در روز افزایش پیدا می‌کند،‌ یادآور شد: شرکت ایدکو پرس با راه اندازی پروژه لیزرجوش پیوسته (‌TWB)، ضمن خودکفایی در تامین ورق آستری، از خروج سالیانه ۲ میلیون دلار ارز از کشور جلوگیری می‌کند.

گفتنی است،‌ در روش Tailor Welded Blanks) TWB)‌ ورق های فولادی با ضخامت، استحکام و پوشش متفاوت توسط جوش لیزری به یکدیگر متصل می‌شوند. این فرآیند ساخت، امکان طراحی قطعات انعطاف پذیر را فراهم و همچنین تضمین می‌کند که مواد مناسب در مکان مناسب استفاده شوند.