درآمد نیوز – ملکرد تولیدی و موفقیت شرکت‌ها و صنایع در عرصه بومی‌سازی نشان می‌دهد که جمهوری اسلامی با وجود تحریم‌ها، توانمندی تامین نیاز خود را دارد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: عملکرد تولیدی و موفقیت شرکت‌ها و صنایع در عرصه بومی‌سازی نشان می‌دهد که جمهوری اسلامی با وجود تحریم‌ها، توانمندی تامین نیاز خود را دارد.
محمدرضا پورابراهیمی، در مراسم افتتاح نمایشگاه نهضت تولید، بومی‌سازی و صادرات که با حضور نورالدینی مشاور ارشد استاندار کرمان، مهندس حسین احمدی مدیر مجتمع مس سرچشمه و جمعی از مدیران صنایع استان در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی جنوب‌شرق کرمان برگزار شد، اظهار کرد: مجتمع مس سرچشمه، قبل از انقلاب راه‌اندازی شد و آمریکایی‌ها آنجا حضور داشتند تا شرکت مس را اداره کنند درحالی‌که کوچک‌ترین اطلاعات و دانش فنی در زمینه اداره شرکت، ساخت قطعات و… در اختیار ایرانیان قرار نمی‌دادند، اما امروز وضعیت متفاوت شده است.

وی ادامه داد: صنعتگران امروز فرماندهان و سربازان این جهاد اقتصادی هستند و با پایمردی مردم و مجاهدت صنعتگران، پاسخ همه دشمنی‌های مستکبران داده شده است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس بیان کرد: مجلس هم با بضاعت خود، از فعالیت‌های تولیدی حمایت و در راستای رفع مشکلات این حوزه، ازجمله مشکلات بانکی و مالیاتی و سایر موارد اقدام می‌کند و این اقدامات در گذار ایران از گردنه دشوار تحریم‌ها خود را نشان می‌دهد.

پورابراهیمی با تاکید بر اهمیت ساخت داخل و بومی‌سازی گفت: برنامه نیازسنجی کالاهای مورد نیاز صنایع بزرگ و تولید آن در استان کرمان وجود دارد تا نیازهای صنایع بزرگ و توانمندی صنایع کوچک اعلام شود و با شکل گرفتن این ارتباط، موجبات توسعه در این عرصه و تامین قطعات و خدمات در داخل استان فراهم شود.

وی افزود: همچنین باید با برقراری ارتباط بین پارک علم و فناوری و صنعت، بومی‌سازی و تجهیز شرکت‌های دانش‌بنیان نیز تقویت شود.