قم – درآمد نیوز – آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید با اشاره به این که مساله نرخ گذاری بسیار مهم است، افزود: باید نظارت بر حوزه قیمت کالاها بیشتر شود تا شاهد تفاوت قیمت در مکان‌های مختلف نباشیم.

این مرجع تقلید روز پنجشنبه در دیدار علیرضا رزم حسینی، وزیر صنعت، معدن و تجارت با وی، تاکید کرد: مساله قیمت در بازار بسیار مهم است،‌ نباید در شرایطی که نرخ دلار کاهش پیدا می‌کند،‌ قیمت اجناس مرتبط با آن بالا بماند، در این گونه مسائل باید رضایت خاطر مردم را درنظر داشت.

وی افزود: وقتی افراد کارشناس در هر حوزه‌ای قیمت کالاها را مشخص می‌کنند، همه باید به همان قیمت بفروشند، اما گاهی مشاهده می‌شود در برخی جاها قیمت‌ها با هم متفاوت است، باید نرخ ها ارزان باشد و مردم در رفاه زندگی کنند.

وی ادامه داد: یک مساله مهم در این رابطه واسطه‌گری است، اگر اجناس به همان قیمت تعیین شده اولیه به دست مردم برسد،‌ وضعیت بهتر خواهد بود اما واسطه‌ها باعث افزایش قیمت اجناس می‌شوند.

آیت الله نوری همدانی گفت: در این گونه موارد رضایت خاطر مردم مهم است و قیمت‌ها باید به نحوی باشد که موجب رضایت آن‌ها فراهم شود.

وی بیان کرد: در نظام جمهوری اسلامی وجود افراد متعهد و انقلابی مغتنم است و به خصوص کار در وزارت صنعت،‌ معدن و تجارت که با زندگی و معیشت مردم در ارتباط است، اهمیت ویژه‌ای دارد.

وی با اشاره به این که فرهنگ اسلامی بسیار غنی است و در آن به رفاه همه انسان‌ها توجه می‌شود، ادامه داد: رییس جمهور جدید آمریکا در سخنرانی خود تاکید داشت که آمریکا را چه می‌کنیم اما در اسلام به کل انسان‌ها و ملت‌ها توجه می‌شود.

این مرجع تقلید گفت: ستون دین مردم هستند، در جنگ تحمیلی همین مردم جان دادند و از اسلام دفاع کردند، اگر حادثه ای پیش آید همین مردم هستند که از مملکت خود دفاع می‌کنند،‌ بنابراین باید مسئولان جمهوری اسلامی از جایگاه خود به وظیفه‌ای که در برابر مردم دارند به بهترین شکل عمل کنند.

وی بیان کرد: مساله مسئولیت و شغل خیلی مهم است اگر ما داوطلب شدیم و شغلی را برعهده گرفتیم، باید وظیفه خود را درست انجام دهیم.

وی ادامه داد: اگر مردم رای دادند و فردی کوتاهی کند آن فرد مسئول است به هر نحوی که باشد.

آیت الله نوری همدانی خطاب به وزیر صمت گفت: شما هم که حوزه صنعت در اختیارتان است بسیار وظیفه مهمی برعهده دارید، امید است همان طور که در فکر مردم هستید و خدمت می‌کنید، در انجام کارهای خود موفق باشید.

علیرضا رزم‌ حسینی روز پنجشنبه درجریان سفر یک‌روزه خود به قم، ضمن بازدید از گروه صنعتی پاکشوما در شهرک صنعتی محمودآباد، طرح توسعه‌ای و خطوط تولید جدید این شرکت را مورد افتتاح کرد.

بازدید و راه اندازی مجدد شرکت فورتکس رایانه (تولید کننده لوح های فشرده) و بازدید از شرکت شیمی آذرجام (تولید کننده راکتورهای گلس لایند) در شهرک صنعتی شکوهیه از دیگر برنامه های وزیر صنعت، معدن و تجارت درقم بود.

رزم حسینی در این سفر با آیات عظام جوادی آملی و مکارم شیرازی و شماری دیگر از علمای برجسته حوزه علمیه قم دیدار می‌کند.

شرکت در جلسه هم اندیشی با تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی استان قم از دیگر برنامه های وزیر صنعت، معدن و تجارت در این سفر یک روزه است.
قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، ثامن‌الائمه (ع) – قنوات – و فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است که هرکدام از آنها موقعیت ممتازی برای توسعه سرمایه گذاری، تولید و اشتغال دارد.

حجم سرمایه‌گذاری انجام شده برای واحدهای صنعتی قم فراتر از ۵۱ هزار میلیارد ریال است که با این حجم از سرمایه‌گذاری صورت گرفته در حدود ۲ هزار و ۴۰۰ واحد صنعتی و تولیدی استان برای بیش از ۵۸ هزار تَن فرصت اشتغال ایجادشده است./