سمنان- درآمد نیوز – مدیرعامل آب و فاضلاب استان تهران گفت: بخش مشکلی از طرح آبرسانی به شهرستان سرخه استان سمنان در منطقه فیروزکوه استان تهران بود که نمونه موفقی از دستاورد دولت تدبیر و امید است.

محمدرضا بختیاری روز دوشنبه در آیین بهره‌برداری از طرح آبرسانی به شهرستان سرخه ابراز داشت: آبرسانی به شهرستان سرخه گامی ارزشمند است که با همکاری، همدلی و همراهی بخش‌های مختلف به نتیجه رسید و از مهمترین دستاوردهای دولت تدبیر و امید است که کمتر از ۱۲ ماه به نتیجه رسید. مدیرعامل آب و فاضلاب استان تهران بیان کرد: آبرسانی به شهرستان سرخه با ۴۳ کیلومتر خط انتقال از شهرستان فیروزکوه استان تهران به سرخه انجام شد.
وی بیان کرد: ۸۱ کیلومتر طول خط انتقال به مخزن پنج هزار مترمکعبی شهرستان سرخه است و ۴۳ کیلومتر از این مسیر در استان تهران و در منطقه سخت جغرافیایی فیروزکوه بود که با تلاش مضاعف به نتیجه رسید. بختیاری ادامه داد: کیفیت آب انتقال یافته به شهرستان سرخه با آب آشامیدنی باکیفیت در برخی مناطق تهران برابری می‌کند. وی بیان کرد: ۱.۷ میلیون مترمکعب در افق ۲۵ ساله برای شهرستان سرخه استان سمنان تامین آب در نظر گرفته شده است و این طرح از برکات دولت تدبیر و امید است. مدیرعامل آب و فاضلاب استان تهران تصریح کرد: ادغام آب  و فاضلاب شهری و روستایی اقدامی بزرگ بود که از دستاوردهای این ادغام می‌توان به تسریع در آبرسانی به شهرستان سرخه اشاره کرد.

طرح آبرسانی سرخه با ۱.۱ هزار میلیارد ریال افتتاح شد
رضا اردکانیان وزیر نیرو، امروز، به منظور افتتاح طرح تامین آب پایدار شهرستان سرخه به همراه ۱۳ روستای شهرستان فیروزکوه به استان سمنان سفر کرده است.
طبق گفته محمد طاهری مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان سمنان، یکهزار و ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای اجرا و بهره‌برداری از طرح آبرسانی به شهرستان سرخه در استان سمنان هزینه شد.
طرح تامین آب پایدار شهرستان سرخه در سفر دوم حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری به استان سمنان تصویب شد و پس از انجام مطالعات لازم و بررسی‌های کارشناسی، اجرای طرح با هدف تامین آب ۱۳ روستای شهرستان فیروزکوه و تامین آب شهر سرخه ابلاغ شد.
شهرستان سرخه در ۱۷۰ کیلومتری شرق تهران قرار دارد و با مرکز استان سمنان ۲۰ کیلومتر فاصله دارد، این شهرستان از شمال با شهرستان فیروزکوه استان تهران و از جنوب با اصفهان و کویر لوت از غرب با شهرستان آرادان و گرمسار و از شرق با شهرستان سمنان و مهدیشهر همسایه است. جمعیت شهرستان سرخه در سرشماری نفوس و مسکن ۱۳۹۵ به تعداد ۱۵ هزار و ۳۳۰ نفر برآورد شد که بیش از پنج هزار و ۱۴۰ نفر از آن در مناطق روستایی زندگی می کنند.
هر_هفته_الف_ب_ایران عنوان پویشی است که اردکانیان وزیر نیرو برای افتتاح هفتگی طرح‌های بزرگ و مهم صنعت آب و برق مطرح کرده است و در بیست و هفتمین هفته از این پویش طرح‌ آبرسانی  به شهرستان سرخه با اعتبار یکهزار و ۱۰۰ میلیارد ریال در استان سمنان با حضور وی افتتاح شد.