تهران- درآمدنیوز- وزیر راه و شهرسازی از برنامه وزارتخانه متبوع خود برای اجرای ۲۰ پروژه بزرگ ترانزیتی از طریق منابع موجود در بازار سرمایه خبر داد و گفت: تاکنون مجوز سه پروژه دریافت شده و مجوز بقیه طرحها را هم تا پایان سال دریافت می کنیم.

به گزارش ایرنا، محمد اسلامی روز سه‌شنبه در حاشیه نشست کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگاران گفت: در جلسه امروز درباره  اهداف، برنامه‌ها و لایحه‌ بودجه و فرایند تهیه آن توضیحاتی ارائه شد.

وزیر راه و شهرسازی افزود: در ستاد بودجه وزارت راه و شهرسازی با یک نگاه سیاستی، تحقق اهدافی چون محرومیت‌زدایی و رعایت عدالت و توازن منطقه‌ای و تکمیل پروژه‌هایی که نقش موثری در پیشرفت ملی دارد را هدف قرار دادیم.

اسلامی اضافه کرد: در جلسه امروز ما ابعاد و سرفصل‌های ۴۰۷ پروژه‌ای که در لایحه که برای آن حدود ۱۴ هزار و ۶۸۰ میلیارد تومان بودجه پیش‌بینی شده را مرور کردیم.

وی افزود: موضوع حائز اهمیت دیگر این است که ما بتوانیم شرایط ظرفیت‌های سایر منابع که غیر از بودجه دولت است، فرآیند توسعه و عمران کشور  استفاده کنیم.

وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد: یکی از اقدامات و برنامه‌های وزارت راه و شهرسازی این است که بتوانیم از طریق بازارهای سرمایه، پروژه‌های بزرگ ملی را که تاثیرات منطقه‌ای و بین‌المللی هم در حوزه ترانزیت دارد، فعال کنیم و ما در این زمینه ۲۰ پروژه تعریف کرده‌ایم.

اسلامی با قدردانی از همراهی وزارت امور اقتصادی و دارایی و بانک مرکزی برای ارائه مجوز سه پروژه اظهار داشت: مجوز بقیه این پروژه‌ها را هم تا آخر سال می‌گیریم.

وی تصریح کرد: اگر این اتفاق بیفتد یک تحول عظیم و اساسی برای اولین بار با توسعه عمرانی کشور رخ می‌دهد که وابستگی ما را به بودجه دولت رها کرده و  آن را کاهش می‌دهد.