شرکت ملی نفت نیجریه اعلام کرد: کمبود سرمایه‌گذاری می‌تواند قیمت نفت خام را تا ۲۰۰ دلار در هر بشکه برساند.

 به گزارش درآمد نیوز  به نقل از راشاتودی، به گفته شرکت ملی نفت نیجریه، قیمت نفت خام می تواند تا ۲۰۰ دلار در هر بشکه افزایش یابد، در حالی که شرکت های بین المللی نفت سرمایه گذاری های خود در اکتشاف و تولید جدید را کاهش می دهند.

مدیر کل خدمات ملی مدیریت سرمایه گذاری نفت شرکت نفت نیجریه، در اجلاس بین المللی نفت نیجریه گفت: تاثیر سرمایه گذاری های در حال حاضر در حدود ۵ سال عمر خواهد داشت. وی در اجلاس سران گفت: روز گذشته با یکی از همکاران ارشدم صحبت می کردم و او گفت که وقت آن رسیده که کسی حقیقت را بیان کند. اگر کاری انجام نشود و این روند ادامه پیدا کند، ما باید برای قیمت ۲۰۰ دلار برای هر بشکه نفت آماده باشیم. دلیل آن هم ساده است، اگر سرمایه گذاری در بخش نفت و گاز را متوقف کنید، فقط می توانید تولید امروز را داشته باشید.

اخیراً آژانس بین المللی انرژی از صنعت نفت و گاز خواست با توجه به اهداف توافق پاریس، همه اکتشاف های جدید را به حالت تعلیق درآورد. با این حال، تقاضای نفت هیچ ارتباطی با این اهداف ندارد و با افزایش بیشتری نسبت به پیش بینی IEA یا هر پیش بینی کننده دیگری مورد انتظار است. با این وجود تحت فشار سرمایه گذاران و برنامه جدید آنها، بسیاری از شرکت های انرژی در حال سرمایه گذاری در اکتشافات جدید هستند و فقط به تولید موجود اعتماد دارند. وی توضیح داد: و آنچه امروز دارید، طی ۵ سال شروع به کاهش خواهد کرد، بسیاری از آنها در نیجریه در حال کاهش هستند.

بنابراین، اگر هیچ سرمایه تازه ای برای سرمایه گذاری های Brownfield یا Greenfield وجود نداشته باشد، نمی توانیم رشد تولید داشته باشیم. اگر ما رشد تولید نداشته باشیم، نتیجه این است که فردا عرضه کمی ایجاد می کنیم. در مبانی اقتصاد، کم شدن عرضه به معنای قیمت بالاتر است. پس این وضع  دنیایی است که امروز با آن روبرو هستیم.