پایگاه خبری درآمد نیوز -مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان از احیاء و بازسازی ۱۰۰ هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی استان که در اثر بهره‌برداری معادن تخریب شده بودند خبر داد.

پایگاه خبری درآمدنیوز -مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان از احیاء و بازسازی ۱۰۰ هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی استان که در اثر بهره‌برداری معادن تخریب شده بودند خبر داد.

جعفرمرادی حقیقی ۲ مهرماه در شورای اداری این اداره با اشاره به اهمیت حفظ و توسعه منابع طبیعی اظهار کرد: طرح احیا و بازسازی افزون بر ۱۰۰هکتار از عرصه‌های منابع طبیعیِ این استان که در اثر فعالیت بهره برداری معادن تخریب شد و ماده معدنی آنان به اتمام رسیده در پایان سال گذشته احیاء شد.

وی افزود: اجرای طرح احیا و بازسازی عرصه‌های منابع طبیعی این استان که در اثر فعالیت و بهره برداری معادن، تخریب شدند برابر دستورالعمل اجرایی ماده ۲۵ قانون معادن و ماده ۱۷ اصلاحی و دستورالعمل‌های فنی و اجرایی پیگیری می‌شود.

مرادی حقیقی از شروع پویش مردمی بذرکاری در فصل پاییز با مشارکت مردم خبر داد و تصریح کرد: پویش مردمی بذرکاری، بذر پاشی و نهالکاری درعرصه های منابع طبیعی با مشارکت مردم، جوامع محلی و دستگاههای اجرایی استان سمنان در فصل پاییزبرنامه ریزی و اجرا می شود.

احیای۱۰۰ هکتار از عرصه‌های طبیعی تخریب شده ناشی از فعالیت معدنی

وی از اجرای پویش مردمی بذرکاری برای احیای عرصه های منابع طبیعی استان سمنان از “روز جهانی خاک”در استان سمنان خبر داد و اظهار کرد: پویش یادشده در راستای اجرای پویشی وسیع‌تر با عنوان “ایران سرسبز، ایران قوی، هر ایرانی یک درخت” تا پایان اسفند سالجاری اجرا می‌شود.

مرادی حقیقی خاطرنشان کرد: این برنامه مردمی با مشارکت دوستداران محیط زیست و منابع طبیعی، همراهی و همکاری شورای اسلامی روستاها، مردم،جوامع محلی، مسوولان دولتی و محلی، تشکلهای زیست محیطی ، بسیج سازندگی و هلال احمر، با هدف حفظ و احیا جنگل‌ها، مراتع و عرصه های بیابانی تا پایان اسفند ماه سالجاری اجرایی‌ میشود