مدیر منطقه هرمزگان و بوشهر طرح ارغوان را یکی ازخدمات متفاوت بانک سینا دانست که مشتریان حقیقی می‌توانند با سپرده‌گذاری و ایجاد معدل لازم، از شناور بودن نرخ تسهیلات این طرح بهره‌مند شوند.

به گزارش درآمد نیوز ابوالقاسم قاسمی طرح «ارغوان» بانک سینا را یکی از طرح‌هایی دانست که مورد توجه بسیاری از مشتریان قرار گرفته و شناور بودن نرخ تسهیلات آن را از نکات مثبت این طرح برشمرد.

مدیر منطقه هرمزگان و بوشهر افزود: این تسهیلات تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان به مشتریان حقیقی و تا سقف ۵۰۰ میلیون تومان برای صاحبان مشاغل قابل پرداخت است تا مشتریان در زمینه فعالیت‌های اقتصادی، اجتماعی و رفع نیازهای ضروری استفاده کنند.

قاسمی افزود: این طرح به نحوی برنامه‌ریزی شده که همه اقشار با توجه به توانایی مالی خود می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند. به صورتی که حداقل مبلغ سپرده برای افتتاح حساب در طرح ارغوان ۵۰۰ هزار ریال بوده و حداقل میانگین سپرده جهت دریافت وام ۵۰ میلیون ریال است.
وی در خصوص مبلغ تسهیلات اذعان داشت: مبلغ تسهیلات برای اشخاص حقیقی تا سقف ۲ میلیارد ریال و برای صاحبان مشاغل و کسب‌وکارهای خرد ۵ میلیارد ریال است.
قاسمی در ادامه به ضرایب تعیین شده دریافت طرح تسهیلاتی ارغوان اشاره کرد و در توضیح آن گفت: ضرایب برای دریافت تسهیلات از ۴۰% الی ۱۷۵% سپرده گذاری تعیین گردیده که با توجه به دوره سپرده گذاری و بازپرداخت اقساط و نرخ تسهیلات (۱۸% ، ۲۰% ، ۲۲% و ۲۳%) توسط مشتری انتخاب می‌شود.
مدیر منطقه هرمزگان و بوشهر با تاکید بر این‌که با استفاده از این طرح به راحتی می‌توان سرمایه را ۲٫۵ برابر کرد، گفت: بر اساس طرح ارغوان مشتریانی که اقدام به سپرده‌گذاری ۲ تا ۶ ماهه می‌کنند، امکان دریافت تسهیلات زیر ۱۸درصد به میزان ۴۰ درصد سپرده، تسهیلات ۲۰ درصد به میزان ۶۰ درصد سپرده و با نرخ سود ۲۲ درصد به میزان ۱۰۰ درصد سپرده خود را دارند.
قاسمی خاطرنشان کرد: سپرده‌گذارانی که تسهیلات ارغوان را با نرخ ۲۳ درصد دریافت کنند، می‌توانند از ۱۵۰ تا ۱۷۵ درصد سپرده خود تسهیلات بگیرند.
نکته مهم و مثبتی که طرح ارغوان بانک سینا دارد، این است که سپرده تنها برای کسب میانگین حساب در مدت سپرده گذاری است و متقاضی بعد از دریافت وام می‌تواند سپرده خود را از حساب برداشت کند.