کتاب «استاندارد بین المللی گزارشگری مالی قراردادهای بیمه شماره ۱۷ (IFRS17)» ترجمه مرجان کریمی، پرستو مصطفائی، مهدی سعادت‌جوی، مهرناز مهدی‌زاده و مجتبی عابد، توسط انتشارات پژوهشکده بیمه منتشر شد.

به گزارش درآمد نیوز  به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل پژوهشکده بیمه، در این کتاب، هدف، دامنه کاربرد، سطح تجمیع قراردادهای بیمه، شناخت، اندازه گیری، تعدیل و شناخت زدایی، نحوه ارائه در صورت وضعیت مالی شناسایی و نحوه ارائه در صورت(های) عملکرد مالی، افشاء، توضیح مبالغ شناسایی شده، درآمد و هزینه‌های مالی بیمه‌ای، مبالغ دوره گذار، قضاوتهای با اهمیت در به کارگیری استاندارد بین المللی گزارشگری مالی ۱۷، ماهیت و میزان ریسک‌های ناشی از قراردادهای مشمول دامنه کاربرد استاندارد بین‌المللی گزارشگری مالی ۱۷، تمام انواع ریسک – تمرکز ریسک، ریسک‌های بیمه ای و بازار – تحلیل حساسیت ارائه گردیده است.
تفاوت در نحوه برخورد حسابداری در نظام‌های حقوقی و محصولات مختلف برای سرمایه گذاران و تحلیلگران جهت درک و مقایسه نتایج فعالیت‌های بیمه‌گران سخت و دشوار است. اکثر ذینفعان شامل بیمه‌گران توافق نظر دارند که به دلیل ریسک‌های بیمه‌ای پیچیده و بلندمدت در اندازه گیری قراردادهای بیمه‌ای یک استاندارد حسابداری متداول جهانی برای قراردادهای بیمه‌ای مورد نیاز است.
از این رو با هدف افزایش سودمندی صورت‌های مالی بیمه‌گران و در عین حال استفاده از رویه‌های حسابداری مستمر و یکسان در نظام‌های مختلف حقوقی، استاندارد بین‌المللی گزارشگری مالی ۱۷ قراردادهای بیمه‌ای منتشر شده است. استاندارد مذکور چارچوبی را برای شناخت، اندازه گیری، ارائه و افشای قراردادهای بیمه مقرر می‌کند که در دامنه این استاندارد قرار دارند. هدف این استاندارد، حصول اطمینان از این مسئله است که واحدهای تجاری اطلاعات مربوط را به شیوه‌ای فراهم می‌کنند که به صورت صادقانه آن قراردادها را نشان دهد. این اطلاعات مبنایی را برای استفاده‌کنندگان از صورت‌های مالی فراهم می‌کند تا بتوانند اثری را که قراردادهای مشمول استاندارد بر وضعیت مالی، عملکرد مالی و جریان‌های نقدی واحد تجاری دارد ارزیابی کنند.
این کتاب در درک و شناسایی چالش‌های موجود در اجرای استاندارد بین المللی قراردادهای بیمه ای توسط ذینفعان و ارائه راهکارهای قابل اجرا را در کشور ایران سودمند خواهد بود.
علاقه‌مندان جهت تهیه کتاب «استاندارد بین‌المللی گزارشگری مالی قراردادهای بیمه شماره ۱۷» می‌توانند به کتابفروشی پژوهشکده بیمه به نشانی تهران، سعادت‌آباد، میدان شهید حسن تهرانی مقدم (کاج سابق)، سرو غربی، پلاک ۴۳ مراجعه و یا با شماره تلفن ۲۲۰۶۶۰۶۳ داخلی ۶۶۶ تماس حاصل فرمایند.
خرید اینترنتی این کتاب نیز از طریق سایت https://bookstore.irc.ac.ir/ امکان‌پذیر می‌باشد.