تهران- درآمد نیوز- رییس سازمان ملی استاندارد ایران گفت: خودروهای خارجی باقی‌مانده در گمرک، حتی اگر استاندارد باشند، به‌دور از قوانین و مقررات موجود نمی‌توانند وارد کشور شوند و استاندارد فقط یکی از دلایل عدم ورود این خودروهاست.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، «نیره پیروزبخت» امروز (دوشنبه) در نشست خبری در محل سازمان ملی استاندارد ایران افزود: ورود این خودروها به کشور مستلزم عمل به قوانین و مقررات موجود است، حتی اگر استانداردهای ۸۵گانه مد نظر سازمان ملی استاندارد را پاس کنند.

وی بیان‌داشت: بسیاری از این خودروها در زمان ممنوعیت ثبت سفارش خودرو وارد کشور شده یا قوانین گمرکی را طی نکرده، یا با حجم موتور بیش از ۲۵۰۰ سی سی است و یا برخی خودروها آمریکایی است و مطابق فرامین رهبر معظم انقلاب اجازه ورود ندارد.

پیروزبخت اظهارداشت: این سازمان آمادگی دارد تا نسبت به ورود خودروهایی که محدودیت‌های یاد شده را نداشته و در عین حال استانداردهای ۸۵گانه را پاس می‌کنند، با همکاری سایر دستگاه‌های ذی‌ربط اجازه دهد.

وی در ادامه، درخصوص واردات نهاده های دامی بی کیفیت به کشور، خاطرنشان کرد: پس از محموله ۱۴۰ هزار تنی ذرت دامی در سال‌های قبل که به دلیل اهمیت موضوع سلامت مردم از ورود آن جلوگیری شد، جلوی تخلفات بعدی گرفته شد و واردکنندگان جرات واردات چنین محصولاتی را به خود ندادند.

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران ادامه‌داد: در زمینه رسوب کالاها در گمرکات، سازمان ملی استاندارد ایران از جمله دستگاه‌هایی است که کمترین مشکل را داشته و آزمایش‌های مربوطه را به سرعت انجام می‌دهد.

وی تصریح‌کرد: عمده دلایل رسوب طولانی‌مدت کالاها در گمرکات به مشکلات ثبت سفارش، عدم تخصیص ارز یا مشکلات بانکی برمی گردد.

ادامه دارد… د.