بانک ملت در ۹ ماهه نخست سال جاری بیشترین درآمد را از عملیات بانکی و اعطای تسهیلات داشته و گزارش ها از جایگاه بانک ملت در میان بانک های بورسی نشان می دهد که استراتژی مدیران این بانک در سال های اخیر بسیار کارآمد و موفق بوده است.

به گزارش درآمد نیوز ، یکی از مهمترین اقداماتی که بانک ملت در سال جاری برنامه ریزی و سرمایه‌گذاری مناسب برای ارتقای سودآوری بانک بوده و بر مبنای همین عملکرد و بازدهی خوبی که به صورت پیوسته کسب کرده این اطمینان را در سهامداران به وجود بیاورند که روند سودآور بانک در سال های آینده هم ادامه خواهد داشت، چراکه در سال های اخیر برخی از بانک های کشور همچنان درگیر زیان هستند یا با حداقل سود به فعالیت های خود ادامه داده اند اما بانک ملت با ایجاد سودهای قابل توجه بیشترین بازدهی را عاید سهامدارانش کرده است.
بانک ملت در سال های بیشترین تمرکز خود را روی چینش و اصلاح سبد خدمات بانکی برای تقویت درآمد عملیاتی تمرکز کرده اند، به گونه ای که در ۹ ماهه نخست سال جاری نزدیک به ۹۶ هزار میلیارد تومان درآمد از محل اعطای تسهیلات داشته که بیش از ۸۰ درصد از مجموع درآمد بانک را شامل می شود و حکایت از این دارد که بانک ملت نه تنها در راستای سیاست های بانک مرکزی اقدام کرده و به تعهدات تسهیلاتی پایبند بوده است، بلکه به درآمد عملیاتی پایداری هم رسیده و این روند در ادامه منافع بیشتری را برای سرمایه گذاران خواهد داشت.
در حال حاضر ارزش بازار گروه بانکی در بورس ایران حدود ۴٫۵۶۳ هزار میلیارد تومان است که بانک ملت به تنهایی سهم ۳۴ درصدی دارد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ارزش بازار این بانک رشدی ۱۱ درصدی داشته است.
طبق آخرین گزارش ماهانه ۱۳ بانک بورسی و فرابورسی در مجموع ۴۷٫۵ هزار میلیارد تومان درآمد عملیاتی محقق کرده اند که بانک ملت با کسب سهم ۲۸ درصدی در صدر قرار گرفته است. همچنین ۱۳ بانک بورسی و فرابورسی در هشت ماهه سال جاری معادل ۹۰ درصد از کل سال ۱۴۰۱ در آمد عملیاتی محقق کرده اند.
طبق گزارش ها تراز عملکردی بانک ملت در بین بانک های بورسی رتبه یک قرار دارد و سهمی ۴۸ درصدی از مانده تراز عملیاتی بانک ها دارد. در نسبت سود تسهیلات ریالی بانک های بورسی نیز بانک ملت با رشدی ۳۴ درصدی در ۸ ماهه سال جاری در جایگاه نخست ایستاده و در سایر شاخص ها هم بهترین موقعیت را از آن خود کرده به طوری ای که در مقایسه منابع ریالی و بارزی در بین بانک های منتخب با رشدی ۱۰ درصد همچنان در صدر قرار گرفته است.
در سال های اخیر بانک ملت با تمرکز بر روی استراتژی بهبود در خدمات بانکی تمرکز کرده است و زمینه برای توسعه فعالیت های بانکیش را فراهم می کند. همین چشم انداز مثبت باعث شده در بورس هم معاملات بسیار مثبتی داشته باشد، به طوری که در یک سال گذشته سهام بانک ۹۷ درصد بازدهی مثبت داشته و حتی در ۹ ماهه گذشته با وجود اینکه شاخص کل بورس اصلاحی بوده بازدهی مثبت ۴۳ درصدی داشته است.