خرم‌آباد – درآمدنیوز – مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان گفت: اعتبارات راه روستایی استان با توجه به فقدان زیرساخت‌های لازم، متناسب با نیاز استان نیست.

به گزارش روز جمعه ایرنا، عباس شرفی در جلسه ای با موضوع بررسی مشکلات و موانع پروژه‌های شهرستان دلفان افزود: از مجموع بیش از یک هزار و ۳۴ میلیارد تومان خسارت ثبت شده سیل  پارسال، ۲۳۰ میلیارد تومان تخصیص یافته که ۸۰ درصد آن در قالب اسناد خزانه اسلامی و مابقی نقدی بوده است.

شرفی ادامه داد: تعمیر، بازسازی و احداث پل‌های ده یوسفان، حسن گاویار، یارآباد، خوشنام، حبیب‌وند، تنگ‌پری، چم‌کریم و سیالیا با اعتبار بیش از چهار میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان و چهار دستگاه پل در مسیر گردشگری آب گرم شهرستان دلفان نیز در حال اجرا است.

وی با بیان اینکه روکش آسفالت راه های اصلی، فرعی و روستایی دلفان به طول ۲۹ کیلومتر با اعتبار ۱۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان اجرا شده است گفت:  آسفالت روستاهای چشمه حاجی محمد، میان تنگ بالا و پایین و زیرسازی و قیرپاشی محورهای سرمه و قلاته نیز در قالب طرح ” ابرار” انجام شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان اظهار داشت: شن‌ریزی راه‌های روستایی جعفرآباد، بوربور، علی آباد پیردوستی و چواری به طول ۲۰ کیلومتر  نیز به‌صورت امانی تکمیل شد و  پروژه های راه روستایی تلیاب، علی آباد، گاوکش و گشه به طول ۲۱ کیلومتر با اعتبار سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در حال عقد قرارداد است.

شرفی خاطرنشان کرد: با توجه به استانی شدن اعتبارات توسعه و تکمیل راه‌های روستایی، نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید مساعدت لازم را درخصوص پیگیری تخصیص اعتبارات استانی با اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای داشته باشد.

یحیی ابراهیمی نماینده سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: راهداری لرستان اقدامات خوبی در راستای بهبود زیرساخت راه های اصلی و روستایی‌ این مناطق انجام داده است اما با توجه به انباشت محرومیت، باید توجه بیشتری به این شهرستان‌ها معطوف شود.

وی نسبت به پیگیری اختصاص پنج میلیارد تومان اعتبار استانی به راهداری لرستان قول مساعد داد و خواستار توجه ویژه به راه‌های روستایی و بازسازی پل های آسیب دیده شهرستان های سلسله و دلفان شد.

طول راههای لرستان هشت هزار کیلومتر و حدود ۶ هزار کیلومتر آن روستایی است.

دلفان با جمعیت ۱۵۰ هزار نفر در شمال لرستان قرار دارد.