کارکنان فرودگاهی آلمان دوباره اعتصاب کرده‌اند و بیش از ۱۰۰ هزار مسافر سرگردان لغو و تاخیر پرواز‌ها هستند.

به گزارش درآمد نیوز کارکنان فرودگاهی آلمان دوباره اعتصاب کرده‌اند و بیش از ۱۰۰ هزار مسافر سرگردان لغو و تاخیر پرواز‌ها هستند.

فرانکفورت، مونیخ، هامبورگ، برلین، دوسلدورف، کلن و اشتوتگارت بزرگ‌ترین فرودگاه‌های آلمان درگیر اعتصاب کارکنال فرودگاهی لوفت‌هانزا هستند.

لوفت‌هانزا اعلام کرده فقط ۱۰ تا ۲۰ درصد پروازهایش در فرودگاه‌هایی که اعتصاب در آن برقرار است، انجام می‌شود.

لوفت‌هانزا هفته گذشته پیشنهاد جدیدی برای دستمزد‌های حدود ۲۵۰۰ کارمند فرودگاهی ارائه داد و این باعث شد کارکنان برای دومین بار اعتصاب کنند.

اتحادیه کارگری «وِردی» این پیشنهاد را «آشکارا مخالف با اصول اجتماعی» توصیف کرده و خواستار افزایش ۱۲.۵ درصدی حقوق و دستمزد یا حداقل ماهانه ۵۰۰ یوو در یک دوره ۱۲ ماهه؛ بعلاوه یک بار پرداخت ۳ هزار یورویی برای جبران تورم است.

دومین اعتصاب کارکنان بخش زمینی بزرگ‌ترین شرکت هواپیمایی آلمان در ماه جاری در اعتراض به حقوق و دستمزد امروز شروع شده و تا فردا ۷ صبح به وقت آلمان ادامه دارد. لغو اولین سری از پرواز‌ها از بعداظهر دوشنبه لغو شروع شد.

آلمان، موتور متحرکه اقتصاد اروپا با اعتصاب در سراسر کشور مواجه است که سفر‌های هوایی، ریلی، حمل‌ونقل عمومی را تحت تاثیر قرار داده و کارگران مواجه با تورم بالا خواستار حقوق بیشتر هستند.

منبع: فارس