آیین اعطای گواهینامه تائید صلاحیت آزمایشگاه شرکت نفت ستاره خلیج فارس برگزار و این پالایشگاه موفق به کسب استاندارد جهانی ایزو ۱۷۰۲۵ شد.

به گزارش درآمد نیوز به نقل از روابط عمومی و بین الملل شرکت نفت ستاره خلیج فارس، مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیج فارس در این مراسم با اشاره به اینکه آزمایشگاه این شرکت از سوی مرکز ملی تائید صلاحیت ایران، موفق به دریافت استاندارد جهانی ایزو ۱۷۰۲۵ شده است، اظهار کرد: استاندارد ۱۷۰۲۵ آخرین ورژن استانداردهای بین‌المللی است که تسهیل کننده صادرات است و قابلیت اطمینان نتایج استاندارد را به همراه دارد.

علیرضا جعفرپور ادامه داد: این پالایشگاه بزرگ‌ترین صادرکننده انواع فرآورده‌های نفتی است که اخذ این استاندارد قطعاً به جهانی شدن فرآورده‌های تولیدی شرکت نفت ستاره خلیج فارس کمک خواهد کرد.

وی افزود: این استاندارد با توجه به ریسک پذیری بالایی که در مدیریت آزمایشگاهی دارد حضور در بازارهای بین‌المللی را تسهیل خواهد کرد.

این مقام مسئول از ارتقا ظرفیت تولید این پالایشگاه به ۴۸۰ هزار بشکه در روز سخن گفت که این پالایشگاه در حال حاضر با ظرفیت ۴۵۵ هزار بشکه در حال فعالیت است.

جعفرپور تصریح کرد: پالایشگاه ستاره خلیج فارس حدود ۴۰ درصد بنزین مصرفی کشور را تولید می‌کند این سهم با توجه به افزایش مصرف سوخت در کشور کاهش یافته است.

وی ادامه داد: زمانی که مصرف کشور ۱۰۰ میلیون لیتر بنزین باشد ستاره خلیج فارس با تولید ۴۰ میلیون لیتر سهمی ۴۰ درصدی خواهد داشت اما متأسفانه در بهار گذشته مصرف بنزین کشور فراتر از ۱۳۰ میلیون لیتر رفت و همین امر سهم ستاره خلیج فارس را به حدود ۳۸ درصد رساند.

به گفته جعفرپور حدود ۱۵ درصد نفت گاز (گازوئیل)، ۱۵ درصد گاز مایع و ۲۰ درصد نفت سفید کشور در پالایشگاه ستاره خلیج فارس تولید می‌شود.

مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیج فارس این را گفت که استراتژیک ترین فرآورده این پالایشگاه بنزین است که اثری تأثیرگذار در کشور دارد و اگر تولید آن خدشه‌دار شود کل کشور درگیر خواهد شد.

جعفرپور تأکید کرد: به تعبیر رهبر معظم انقلاب، پالایشگاه ستاره خلیج فارس آبروی نظام است و اگر این پالایشگاه را نداشتیم در تأمین بنزین کشور و همچنین بحث میعانات گازی‌مان به مشکل برمی‌خوردیم.

تسهیل کننده صادرات محصولات و فراورده‌های نفتی

مدیرکل استاندارد استان هرمزگان نیز در این آیین گفت: امروز به مناسبت روز جهانی تائید صلاحیت از پالایشگاه ستاره خلیج فارس به عنوان بزرگ‌ترین میعانات گازی جهان بازدید داشتیم.

محمد سهیلی راد افزود: آزمایشگاه این مجموعه با پیشرفت ترین امکانات و تلاش کارکنان موفق به اخذ استاندارد ایزو ۱۷۰۲۵ شد.

وی با بیان اینکه امیدواریم با گسترش دامنه‌های آزمایشگاهی و همچنین افزایش فرآورده‌های صادراتی پالایشگاه قدم‌های بزرگی برداشته شود. این استاندارد تسهیل کننده صادرات محصولات و فراورده های پالایشگاهی خواهد بود.