در ۹ ماه ابتدای سال جاری سهم بخش های مختلف اقتصادی و بنگاه ها از سبد اعتباری بانک ملی ایران بیش از یک هزار و ۱۱۶ میلیارد ریال بوده است.

به گزارش درآمد نیوز به نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران، طی مدت مذکور یک میلیون و ۱۸۵ هزار و ۵۵۴ فقره تسهیلات توسط این بانک به بنگاه های مختلف اقتصادی پرداخت شده که ارزش ریالی این تسهیلات بیش از یک هزار و ۱۱۶ میلیارد و ۶۷ میلیون ریال بوده است.
کشاورزی و صنایع تبدیلی، صنعت و معدن، مسکن و ساختمان، بازرگانی و… بخش هایی هستند که سهمی را از سبد اعتباری این بانک به خود اختصاص داده اند.
 سهم بخش کشاورزی و صنایع تبدیلی از تسهیلات پرداختی بانک ملی ایران به بخش های اقتصادی طی این مدت، بالغ بر ۶۴ هزار و ۷۱۳ فقره به ارزش ۴۸ هزار و ۴۹۹ میلیارد ریال بوده است.
همچنین از ابتدای سال جاری تا پایان آذرماه، ۱۲ هزار و ۴۲۳ میلیارد ریال تسهیلات در ۲۹ هزار و ۱۸۴ فقره به بخش مسکن و ساختمان پرداخت شده است.
همچنین این بانک در راستای حمایت از بخش صنعت و معدن کشور در مدت مذکور بالغ بر ۲۵۹ هزار و ۴۶۷ میلیارد ریال تسهیلات در ۳۴ هزار و ۱۲۱ فقره پرداخت کرده است.
بنگاه های بخش بازرگانی نیز ۱۲۷ هزار و ۳۰۱ فقره تسهیلات به ارزش ۱۴۹ هزار و ۴۷۷ میلیارد ریال دریافت کرده اند.
همچنین سهم بخش خدمات نیز از مجموع این تسهیلات ۹۲۹ هزار و ۹۷۹ فقره به ارزش ۶۴۴ هزار و ۲۶ میلیارد ریال و سهم بخش صادرات نیز ۲۵۶ فقره به ارزش دو هزار و ۱۷۵ میلیارد ریال بوده است.