قیمت آلومینیوم پس از صحبت های هفته گذشته و احتمال ممنوعیت عرضه توسط کشور روسیه به بالاترین سطح خود طی چند هفته اخیر رسیده است.

پایگاه خبری درآمد نیوز -قیمت آلومینیوم پس از صحبت های هفته گذشته و احتمال ممنوعیت عرضه توسط کشور روسیه به بالاترین سطح خود طی چند هفته اخیر رسیده است. همچنین صحجبت هایی در چین انجام شده که نشان از تحریک تقاضا در این منطقه است.

پس از آنکه بلومبرگ گزارش داد که بورس لندن قصد دارد یک بحث و گفتگو در مورد اینکه آیا و تحت چه شرایطی باید مانع از تحویل ذخایر جدید فلز روسیه به شبکه انبارهای خود شود، یا نه، آلومینیوم برای سومین روز با نرخ ۸٫۵ درصد صعود کرد.
با افزایش تدابیر چین برای حمایت از بخش املاک درگیر خود، همه فلزات در روز جمعه با افزایش قیمت همراه شدند. بانک خلق چین و کمیسیون تنظیم مقررات بانکی و بیمه چین اخیراً به شش بانک بزرگ این کشور گفته اند که هر کدام حداقل ۱۰۰ میلیارد یوان (۱۴ میلیارد دلار) حمایت مالی به هر شکلی از جمله وام مسکن، وام به توسعه دهندگان و خرید اوراق قرضه خود ارائه دهند.
هرگونه اقدام LME برای جلوگیری از عرضه روسیه می تواند عواقب قابل توجهی برای بازارهای جهانی فلزات داشته باشد، زیرا این کشور همچنین یک تولید کننده عمده مواد حیاتی از جمله نیکل و مس است.
بیشترین تأثیر روی آلومینیوم خواهد بود، زیرا حدود نیمی از ظرفیت ذوب اروپا به دلیل هزینه های بی سابقه برق در پی تهاجم روسیه به اوکراین کاهش یافته است. این ممنوعیت احتمالاً منجر به افزایش نوسانات معاملاتی خواهد شد، زیرا این فلز در هفته‌های اخیر درگیر فروش سنگینی شد زیرا نگرانی‌ها از رکود جهانی افزایش یافت.
وانگ ژیان وی، تحلیلگر شرکت چینی فیوچرز، در یادداشتی نوشت که این ممنوعیت احتمالی نگرانی ها را در مورد فشار کوتاه احتمالی آلومینیوم افزایش داده است. او افزود، با این حال، LME قصد دارد از تکرار فشار مشابهی که در ماه مارس برای نیکل رخ داد، جلوگیری کند.
گروه گلدمن ساکس احتمال چنین ممنوعیتی را کم اهمیت جلوه داد و گفت: “با توجه به شرایط فعلی ضعف تقاضای فیزیکی در اروپا، فشار بر قیمت فلزات ادامه خواهد داشت.” تحلیلگران از جمله نیکلاس اسنودون روز پنجشنبه در یادداشتی گفتند که وضعیت ژئوپلیتیکی انگیزه ای برای حذف فلزات روسیه از بورس نیست.
در همین حال، با توجه به چشم‌انداز تقاضا برای فلزات صنعتی از جمله مس، فعالیت کارخانه‌های چین در ماه سپتامبر به مشکل ادامه داد زیرا بهبود اقتصادی این کشور به دلیل قرنطینه در شهرهای بزرگ و رکود بازار املاک به چالش کشیده شد.
آلومینیوم در LME با ۰٫۸ درصد افزایش به ۲۲۱۵٫۵۰ دلار در هر تن رسید. این فلز در پی چهار هفته افت به سمت افزایش هفتگی حدود ۲٫۳ درصدی پیش می رود. روی ۲ درصد و مس ۰٫۷ درصد افزایش یافت.