خودروهای خودران، هر لحظه به واقعیت نزدیک‌تر می‌شوند و به نظر می‌رسد در آینده‌ای نه چندان دور شاهد رشد گسترده‌ای از این دست خودروها باشیم.

پایگاه خبری درآمد نیوزخودروهای خودران، هر لحظه به واقعیت نزدیک‌تر می‌شوند و به نظر می‌رسد در آینده‌ای نه چندان دور شاهد رشد گسترده‌ای از این دست خودروها باشیم. این مورد باعث افزایش برخی مواد فلزی و معدنی می‌شود که اولین آن‌ها مس خواهد بود.

تحقیقات جدید به سفارش انجمن بین‌المللی مس نشان می‌دهد که انتظار می‌رود تقاضا برای مس در مهار سیم در صنعت خودروهای سبک تا سال ۲۰۲۵ به بیش از ۱.۷ میلیون تن مس سالانه افزایش یابد که ۱۴ درصد افزایش نسبت به سطوح امروزی دارد.

انتظار می‌رود فناوری‌های جدید در وسایل نقلیه الکتریکی و هیبریدی باتری و سیستم‌های رانندگی خودران سالانه ۳۴۴۰۰۰ تن تقاضا را در دهه آینده اضافه کند.

انتظار می‌رود تغییر به سمت رانندگی خودکار باعث افزایش محتوای مس خودرو تا حدود ۲ کیلوگرم (۴٫۵ پوند) شود زیرا رسانایی مس (در رتبه دوم پس از نقره) آن را به ماده ایده‌آلی برای سیم‌های داده پرسرعت مورد نیاز برای دوربین‌های برد کوتاه و رادار دوربرد، لیدار و سنسورها برای سیستم‌های پیشرفته کمک راننده تبدیل می‌کند.

این تحقیق که توسط گروه Martec انجام شد، نشان داد که در حالی که برخی از تولیدکنندگان و تامین‌کنندگان تجهیزات اصلی در حال آزمایش آلومینیوم به جای مس در دسته سیم هستند، سطح کلی جایگزینی حداقل خواهد ماند.

انتظار می‌رود روند به سمت تنظیم مصرف سوخت، کاهش وزن و کوچک‌سازی تقاضا برای مس در مقابل آلومینیوم، که تقریباً ۶۰ درصد رسانایی مس را دارد، هدایت کند. Martec اشاره می‌کند که میله‌های آلومینیومی تهدیدی برای مهار سیم‌های مسی درون بسته باتری هستند، “اما هنوز در مقایسه با قابلیت اطمینان مس، از سطح پایینی برخوردار هستند.”

سهم خودروهای برقی در تقاضای کلی تا سال ۲۰۳۲ به ۳۶ درصد خواهد رسید، در حالی که سهم خودروهای شاسی بلند از تقاضا بین سال‌های ۲۰۲۲ تا ۲۰۳۲ به طور متوسط ۱٫۱ میلیون تن در سال بر اساس میزان مس مصرفی در خودروها خواهد بود.