تهران – درآمدنیوز- وزیر صنعت گفت: با اقداماتی از جمله تامین ارزی و مالی، بسته بسیار خوبی در دو ماه گذشته تهیه کرده تا با کمک بانک مرکزی و رقابتی کردن فضای صنعت خودرو شاهد افزایش کمیت و کیفیت خودروهای تولیدی باشیم.

به گزارش از سایپا، «علیرضا رزم حسینی» امروز (شنبه) در بازدید از گروه خودروسازی سایپا افزود: محصول جدید سایپا به نام شاهین آماده عرضه به بازار است که با طراحی ایرانی تولید شده و مناسب بازار ایران است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به افزایش نرخ ارز در سال های اخیر گفت: این افزایش موجب شد که صنعت خودرو کشور دچار بحران شود اما در شرایط فعلی که شاهد ثبات نرخ ارز هستیم، احتمال اینکه وضعیت سایپا بهتر شود، وجود دارد.

رزم حسینی درخصوص اقدامات سایپا در ۲ سال اخیر از جمله خروج پراید از خط تولید، آغاز تولید انبوه شاهین و طراحی نخستین کراس‌اوور ایرانی در شرایط تحریم و شیوع کرونا گفت: وزارت صمت به ادامه این روند کمک خواهد کرد و در این زمینه با اقداماتی از جمله تامین ارزی و مالی، بسته بسیار خوبی در دو ماه گذشته تهیه کرده تا با کمک بانک مرکزی و رقابتی کردن فضای صنعت خودرو شاهد افزایش کمیت و کیفیت خودروهای تولیدی باشیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: اگر ما به سمت رقابتی کردن صنعت خودرو حرکت کنیم، وضعیت خودروسازان داخلی بهتر خواهد شد و آنها افزایش تولید خواهند داشت.

به گزارش ایرنا، وزیر صنعت، معدن و تجارت امروز شنبه از گروه خودروسازی سایپا بازدید کرد و در جریان آخرین دستاوردهای این گروه قرار گرفت.

وزیر صنعت، معدن و تجارت امروز شنبه در بازدید از مرکز تحقیقات و نوآوری سایپا، در جریان روند تولید در این گروه صنعتی قرار گرفت.
رزم حسینی همچنین از سالن‌های بدنه سازی و مونتاژ خودروی شاهین در این گروه خودرویی بازدید به عمل آورد. مرکز تحقیقات و نوآوری سایپا اولین مرکز دانش بنیان طراحی خودرو می باشد.