مدیرعامل شرکت تولید برق حرارتی گفت: امسال ۲۵۰۰ مگاوات نیروگاه جدید وارد مدار می‌شود.

به گزارش درآمد نیوز  به نقل از وزارت نیرو، حسن طرزطلب، در مراسم تقدیر از دست‌اندرکاران پویش #هرهفته_الف_ب_ایران در شرکت برق حرارتی با اشاره به اینکه امسال دو هزار و ۵۰۰ مگاوات نیروگاه حرارتی وارد مدار خواهد شد، گفت: تاکنون حدود یک هزار و ۲۶۴ مگاوات از این رقم محقق شده است و بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده تا پایان سال بخش بخار نیروگاه‌های سیکل ترکیبی شیروان، کاسپین، هریس، سبلان، جهرم و بخش گاز نیروگاه هنگام نیز افتتاح می‌شوند.
وی با تاکید بر اینکه در سه ماهه نخست سال آینده حدود یک هزار مگاوات نیروگاه جدید به بهره‌برداری می رسند، ادامه داد: بخش گاز نیروگاه‌های سیکل‌ترکیبی آریان و زرند و بخش بخار نیروگاه چابهار از جمله واحدهای است که برای دوره اوج بار سال ۱۴۰۰ وارد مدار می‌شوند. تا پیک تابستان سال آینده ۷ واحد بخار نیروگاه‌های سیکل‌ترکیبی به ظرفیت یک هزار و ۱۳۴ مگاوات به بهره‌برداری می رسند که با افتتاح این واحدها سالانه یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون مترمکعب در مصرف سوخت صرفه‌جویی می‌شود.
این مقام مسئول با اشاره به اینکه راندمان نیروگاه‌های حرارتی در نیمه نخست امسال به ۳۸.۷ درصد رسیده است، افزود: از ابتدای سال تا نیمه آذرماه میزان تولید نیروگاه‌های حرارتی کشور به ۲۳۴ میلیارد کیلووات ساعت رسیده و از نیمه شهریورماه تاکنون بالغ بر ۳۸ هزار مگاوات تعمیرات دوره‌ای و اساسی نیروگاه‌های حرارتی انجام شده است.
طرزطلب با تاکید بر اینکه از بهمن‌ماه سال گذشته تاکنون ۶۶۰ مگاوات اوراق گواهی ظرفیت در بازار بورس عرضه کرده‌ایم، اظهار داشت: با توجه به تبصره یک قانون بودجه سال جاری توانسته‌ایم ۲۵ میلیون دلار برای نیروگاه پرند تخصیص تحویل سوخت دریافت کنیم.
وی با اشاره به تدوین ۹ پروژه سازوکاری شرکت برق حرارتی در راستای پویش #هرهفته_الف_ب_ایران در سال ۹۹، گفت: تاکنون چهار پروژه این بخش شامل ارزیابی نتایج و مستندسازی اجرای برنامه ۰۹۹، ادامه روند افزایش راندمان نیروگاه‌های حرارتی به حداقل ۳۹ درصد، اصلاح سازوکار سرمایه گذاری بخش خصوصی در تولید برق و اصلاح سازوکار بازپرداخت سرمایه گذاری احداث بخش بخار نیروگاه‌های سیکل ترکیبی به سرانجام رسیده است.
مدیرعامل شرکت برق حرارتی اضافه کرد: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده پنج برنامه دیگر شامل احداث نیروگاه سیکل ترکیبی ری با استفاده از ظرفیت‌های قانونی تهاتر سوخت، فروش اموال مازاد نیروگاه‌ها و مدیریت دارایی‌های راکد، استفاده از ظرفیت‌های بازار سرمایه جهت تأمین مالی و نیز شروع فعالیت احداث اولین نیروگاه ملی با راندمان ۶۰ درصد تا پایان امسال نهایی می‌شوند.