تهران- درآمدنیوز- معاون وزیر صنعت و رییس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) گفت: اقتصاد دیجیتال، ارتقای بهره‌وری کسب وکارها را به میزان پنج تا ۱۰ درصد به دنبال خواهد داشت.

به گزارش روز دوشنبه ایدرو، “محسن صالحی‌نیا” در پنجمین همایش بین‌المللی مدیریت صنعتی با موضوع نوسازی صنعت در پرتو تحولات نوظهور، با اشاره به جایگاه سازمان‌های توسعه ای همچون ایدرو در توسعه صنعتی کشور افزود: رویکرد سازمان گسترش ونوسازی صنایع ایران برای نفوذ مفاهیم، ابزارها و فناوری‌های انقلاب صنعتی چهارم، در سه سطح سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی و عملیاتی است.

وی خاطرنشان‌کرد: ایدرو براساس یک برنامه مشخص، پیشگام ایجاد و گسترش زمینه‌های لازم برای اجرای گام به گام انقلاب صنعتی چهارم در صنایع کشور خواهد بود.

معاون وزیر صنعت، ارزیابی وضعیت کشور از منظر آمادگی انقلاب صنعتی چهارم، احصای شاخص‌ها و شناسایی صنایع منتخب برای ایجاد مراکز تحول، شناسایی صنایع اولویت‌دار برای ایجاد مراکز تعالی تحول دیجیتال، فراهم کردن امکانات تست و آزمایش فناوری جدید، کمک به شکل‌گیری صندوق‌های ریسک‌پذیر شرکتی، کمک به ایجاد مراکز تحول دیجیتال در داخل بنگاه‌های بزرگ صنعتی و آموزش و توانمندسازی در به‌کارگیری فناوریهای دیجیتال در صنعت را از مهمترین برنامه‌های پیش‌بینی شده برای تحقق انقلاب صنعتی چهارم در کشور عنوان کرد.

رئیس هیات عامل ایدرو افزود: اقتصاد دیجیتال، ارتقای بهره وری کسب وکارها را به میزان پنج تا ۱۰ درصد به دنبال خواهد داشت.

صالحی‌نیا، در ادامه به رویکردهای برنامه “جهش تولید” در بخش صنعت اشاره و تصریح‌کرد: رسوخ فناوری در صنعت، ارتقای بهره‌وری عوامل تولید، تکیه بر ساخت داخل، تکمیل زنجیره ارزش تولید براساس فناوری‌های جدید و افزایش تولید در شرایط رقابتی با استفاده از ظرفیت‌های موجود از جمله برنامه های جهش تولید در بخش صنعت است.

وی با اشاره به تحولات سریع فناوری‌های نو به‌ویژه در زمینه تولیدات صنعتی، ضرورت انعطاف و سرعت برای بهره‌مندی از این ظرفیت‌ها را در حوزه‌های مختلف صنایع کشور حیاتی برشمرد .

پنجمین همایش بین‌المللی مدیریت صنعتی با همکاری مشترک سازمان مدیریت صنعتی و انجمن علمی مدیریت صنعتی ایران امروز و فردا به صورت آنلاین در حال برگزاری است.