نماینده مردم تهران، ری و شمیرانات در مجلس شورای اسلامی، ضمن تاکید بر افزایش ساخت داخل تولید خودرو، طراحی و تولید داخل و بومی پلتفرم ری‌را برقی را منحص..

نماینده مردم تهران، ری و شمیرانات در مجلس شورای اسلامی، ضمن تاکید بر افزایش ساخت داخل تولید خودرو، طراحی و تولید داخل و بومی پلتفرم ری‌را برقی را منحصربه فرد خواند.
به گزارش کیوسک خبر به نقل از ایکوپرس- محسن پیرهادی در حاشیه بازدید از غرفه ایران‌خودرو در نمایشگاه شهر آفتاب، اظهار کرد: در شرایطی که عموم خودروسازان اقدام به واردات می‌کنند، ایران‌خودرو توسعه محصولات را به‌صورت داخلی‌سازی دنبال می‌کند.
عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به تنوع تولید و تامین خودرو در شرایط تحریم اظهار کرد: حرکت به سمت خودروهای برقی و هیبریدی در آلودگی هوا موضوع مهمی به‌شمار می‌رود، در این زمینه به طور کلی از فناوری‌های جهانی عقب هستیم که باید به آن برسیم.
وی با بیان این‌که سرمایه‌گذاری در حوزه باتری خودروهای برقی و تسهیلات خرید به مصرف‌کننده اقدام صحیحی است، اظهار کرد: ما در مجلس سعی کرده‌ایم عوارض و حقوق گمرکی خودروهای برقی و هیبریدی را به پایین‌ترین سطح برسانیم و امیدواریم با کمک دولت، بانک مرکزی و بخش خصوصی و دولتی بتوانیم قیمت تمام شده این خودروها را به سطح قابل قبولی در مقایسه با دنیا برسانیم.
پیرهادی ری‌را برقی را محصولی قابل توجه دانست و ضمن استقبال از سرمایه‌گذاری در حوزه تامین باتری این محصول گفت: پلتفرم در خودروسازی موضوعی اصلی و محوری است، ری‌را که پلتفرم داخلی دارد، از سایر محصولات موجود در نمایشگاه متفاوت و متمایز بوده است.