هدف از امضای این تفاهم نامه، استفاده از توانمندی های علمی و توسعه همکاری های آموزشی تحقیقاتی، فناوری و اجرایی در جهت استمرار ارتباط سازمان یافته بین شرکت مجتمع صنایع آلومینیوم جنوب و دانشگاه آزاد اسلامی به منظور هم افزایی بیشتر است.

به گزارش درآمد نیوزبه نقل از روابط عمومی مجتمع صنایع آلومینیوم جنوب، مهندس مهدی زحمتکش مدیرعامل شرکت مجتمع صنایع آلومینیوم جنوب در نشست امضای این تقاهم نامه همکاری که در محل سالن کنفرانس این شرکت برگزار شد، اظهار داشت: هدف از امضای این تفاهم نامه، استفاده از توانمندی های علمی و توسعه همکاری های آموزشی تحقیقاتی، فناوری و اجرایی در جهت استمرار ارتباط سازمان یافته بین شرکت مجتمع صنایع آلومینیوم جنوب و دانشگاه آزاد اسلامی به منظور هم افزایی بیشتر است.

مدیر عامل شرکت مجتمع صنایع آلومینیوم جنوب با اشاره به فعالیتهای این شرکت و نقش دانشگاه در توسعه این صنعت مهم و کاربردی گفت: در بخش پژوهشی این شرکت نیازمند داشتن ارتباط تنگاتنگ علمی با مراکز تولید علم یعنی دانشگاه هاست که می طلبد با برنامه ریزی مدون، با ارتباط موثر و سازنده از این تعاملات به نفع توسعه کشور قدم برداشته شود.

امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک دانشگاه آزاد و شرکت مجتمع صنایع آلومینیوم جنوب

مهندس زحمتکش تعامل و همکاری با مراکز علمی و دانشگاهی را از ضرورت های توسعه صنعتی در کشور و استان فارس دانست و گفت: دانشگاه و مراکز صنعتی باید ایجاد اشتغال برای جوانان تحصیلکرده را به عنوان یک دغدغه مشترک پیگیری کند.
وی افزود: شرکت مجتمع صنایع آلومینیوم جنوب این آمادگی را دارد که از تمام ظرفیت های پژوهشی، تحقیقاتی و آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی برای حل مسائل صنعتی استفاده نماید.

در ادامه این نشست دکتر سروری مجد، قائم مقام دانشگاه آزاد اسلامی کشور نیز گفت: دانشگاه آزاد اسلامی همسو با دیگر دانشگاه های معتبر جهان حمایت از شرکت های دانش بنیان و همچنین تقویت ارتباط با صنایع و مراکز تولیدی را جزو اولویت های پژوهشی خود تعریف کرده است و امیدواریم این رویکرد زمینه توسعه متوازن را در کشور و استان فارس فراهم آورد.

در پایان این نشست که با اظهار نظر سایر معاونان و مدیران این دو مجموعه همراه بود، مصوبات مورد تایید دو طرف، طی یک تفاهم نامه به امضای طرفین رسید و مقرر شد در این راستا گام های مفید و موثری برای ایجاد تعامل بیشتر با نگاه به توسعه فناورانه برداشته شود.