بانک ایران زمین همواره مسئله حمایت از  کسب  کار ها و تولید ملی  را سرلوحه فعالیت‌های خود قرار داده است. یکی از اقدامات این بانک شناسایی تولید کنندگان و فعالین این عرصه در استان‌های مختلف است تا بتوان بهترین بهره‌وری را از منابع موجود ایجاد کرد

به گزارش خبرنگار « درآمد نیوز» بانک ایران زمین همواره مسئله حمایت از  کسب  کار ها و تولید ملی  را سرلوحه فعالیت‌های خود قرار داده است. یکی از اقدامات این بانک شناسایی تولید کنندگان و فعالین این عرصه در استان‌های مختلف است تا بتوان بهترین بهره‌وری را از منابع موجود ایجاد کرد. کارخانه ها و کارگاه های تولیدی در جهت ایجاد اشتغال و افزایش درآمد استانی و ملی سهم بسزایی دارند و بانک ها نیز باید به عنوان پشتیبان از این سرمایه ملی در راستای اهداف سازمانی ظاهر شوند. ایران زمین با ایجاد بستری امن و مناسب در حوزه های مختلف در تلاش است تا جوانان این سرزمین بتوانند کسب و کار خود را گسترش داده و به مشتریان خود سرویس های خاص و مناسب ارائه کنند.

بررسی طرح‌های توجیهی اقتصادی کسب و کار در ایران، بر عهده‌ بانک‌ها است. از همین رو اگر بانک‌ها با نگاه کارشناسی و تنها طرح‌های ورودی را مورد ارزیابی قرار دهند، به راحتی می‌توانند با ارائه تسهیلات هدفمند، جریان تولید را تقویت کنند. در بررسی هر طرح  کسب و کار دو نوع سرمایه ثابت و سرمایه در گردش مورد استفاده قرار می‌گیرد که سرمایه در گردش متناسب با نیاز یک مجموعه متغیر است. نظام بانکی با تامین سرمایه در گردش مورد نیاز واحدهای تولیدی و صنعتی می‌تواند نقش مهمی در افزایش ظرفیت این واحدها ایفا کند. بانک ایران زمین در تلاش است تا به عنوان یک مولد اقتصادی، در جهت تقویت تولید داخلی و رشد اقتصاد کشور حرکت کند.

پورسعید مدیر عامل ایران زمین در حمایت از تولید ملی و کسب و کار ها اشاره داشته است: اشخاصی که در حال ارائه سرویس به مردم و توسعه کسب و کار خود هستند، مسیر خدمات بانکی خود را می توانند از طریق بانک ایران زمین و بستر ایجاد شده در این مسیر انجام دهند. همکاران من در تلاش هستند تا این خدمات را با شکل و کیفیت بهتر و کمیت بیشتر توسعه بدهند.

براساس این گزارش استفاده از تولیدات داخلی، افزایش تولید و توسعه صادرات کالا و خدمات، تحقق رشد اقتصادی متناسب با اهداف چشم‌انداز، ایجاد اشتغال مولد و کاهش نرخ بیکاری، فراهم کردن زمینه‌های لازم برای تحقق رقابت‌پذیری کالا‌ها و خدمات کشور در سطح بازار‌های داخلی، تلاش برای دستیابی به اقتصاد متنوع و متکی بر منابع دانش و آگاهی، سرمایه انسانی و فناوری نوین، پشتیبانی از کار‌آفرینی، نوآوری و استعداد‌های فنی و پژوهشی، توسعه روستاها، هم‌افزایی و گسترش فعالیت‌های اقتصادی در زمینه‌هایی که دارای مزیت نسبی هستند، که بانک‌های کشور به ویژه “بانک ایران زمین” توجه داشتند.

همچنین با توجه به ظرفیت بالای بنگاه‌های کوچک و متوسط در ایجاد اشتغال در کشور، رویکرد مجموعه نظام بانکی در راستای حصول به اهداف اقتصادی طی چند سال گذشته بر تقویت تأمین مالی این بنگاه‌ها معطوف بوده است. این موضوع در طرح اصلاح نظام بانکی مورد تأکید بوده و جهت‌گیری طرح اصلاح نظام مالی مطابق استاندارد‌های جهانی، بر انتقال تأمین مالی بنگاه‌های بزرگ به بازار سرمایه و تمرکز بیشتر شبکه بانکی بر تأمین مالی خانوار‌ها و بنگاه‌های کوچک و متوسط است.

براساس این گزارش بانک«ایران زمین» با ارائه خدمات متنوع در زمینه صدور انواع ضمانت نامه و گشایش اعتبار اسنادی ریالی به فراهم بودن شرایط گسترش تعاملات بانکی توانسته گام‌های بلندی را در راستای رفع مشکلات صنایع بردارد به گونه‌ای که بانک ایران زمین همگام با صنایع و سایر فعالان عرصه تولید داخلی در زمینه بالابردن توان داخلی کشور تلاش می‌کند.