اولین نشست «شورای تامین مالی و سرمایه‌گذاری» دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی برگزار شد.

 به گزارش درآمد نیوز ،  اولین نشست «شورای تامین مالی و سرمایه گذاری» دبیرخانه شورایعالی با هدف اجرای منویات مقام معظم رهبری (مدظله) برای نامگذاری سال ۱۴۰۰ بنام «تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها» و سیاست های دولت تدبیر و امید و به منظور تبادل نظر و سیاستگذاری برای حمایت مالی از فعالین اقتصادی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی برگزار شد.

در این نشست که امروز سه شنبه (۱۷ فروردین ماه ۱۴۰۰) با حضور «حمیدرضا مومنی» مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی، «احمد جمالی» معاون اقتصادی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و اعضای این شورا برگزار شد، بر «تامین منابع مالی»، که از اصلی ترین ابزارهای پشتیبانی تولید محسوب می شود تاکید و بحث و تبادل نظر شد.

تبادل اخبار در حوزه تامین مالی، معرفی اعضای شورا، ارائه چارچوب پیشنهادی و شیوه نامه شورای تامین مالی و سرمایه گذاری و ارائه شیوه های مولدسازی دارایی ها در مناطق آزاد از دیگر موارد دستورکار این نشست بود.

گفتنی است، این شورا به منظور تحقق اهداف مندرج در قوانین و مقررات مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و توجه به شعار سال، باهدف تدوین نقشه راه «تامین مالی» برای پروژه های سرمایه گذاری، فعالیت های اقتصادی و عمرانی در مناطق آزاد و همچنین تامین مالی برای راه اندازی طرح های عمرانی نیمه تمام و راکد در این مناطق تشکیل شده است.

همچنین بهره گیری از منابع و ابزارهای نوین بازار سرمایه، ایجاد درآمدهای پایدار برای سازمان های مناطق آزاد و اصلاح شیوه نامه ها و قراردادها نیز از دیگر اهداف تشکیل «شورای تامین مالی و سرمایه گذاری» دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی است.