با گذشت ۶ روز از شروع برگزاری مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ قطر – دوحه، استفاده از مترو برای گردشگران جام جهانی بسیار زمان بر و با صف های طولانی روبرو شد.

به گزارش خبرنگار درآمد نیوز اعزامی به دوحه- با گذشت ۶ روز از شروع برگزاری مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ قطر – دوحه، شب گذشته استفاده از مترو برای گردشگران جام جهانی بسیار مساله ساز و با اعتراض گردشگران در ایستگاههای کرنیش و مشیب روبرو شد. بطوریکه  مسافران حدود یکساعت بیشتر بیرون از ایستگاه در صف های طولانی برای ورود به ایستگاه منتظر شدند.

 مترو شهر دوحه علاوه ارتباط مناطق مهم شهر، تمام استادیوم های جام جهانی ۲۰۲۲ را به همراه بسیاری از مقاصد محبوب دیگر پوشش می دهد. با توجه به  اینکه مترو برای گردشگران جام جهانی در قطر با حیا کارت رایگان است. این شرایط را  برای گردشگران بوجود آورده است که اکثریت گردشگران جام جهانی از مترو برای رفت و آمد استفاده نمایند.

گفتنی است با تخمین مقامات دولتی قطر حدود یک میلیون تا یک میلیون دویست هزار نفر گردشگر ورزشی در یکماه برگزاری مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ به قطر سفر میکنند. این گمان می رود با توجه به اضافه شدن گردشگران ورزشی شرایط در روزهای آتی سخت تر شود. بنابر اطلاعات سازمان گردشگری قطر، شهروندان کشورهای عضو شورای همکاری ۶۲ درصد از گردشگران خارجی که به قطر می آیند را تشکیل داده است. گردشگران عربستان ۴۳ درصد، هند ۷ درصد، عمان ۶ درصد، کویت ۴ درصد، بحرین ۵ درصد، امارات ۴ درصد و امریکا و بریتانیا نیز ۳ درصد از گردشگران خارجی در قطر را تشکیل می دهند.  

محمدرضا آذین