به گفته دویچه بانک، ایالات متحده و آلمان به سمت رکود اقتصادی پیش می‌روند.

به گفته دویچه بانک، ایالات متحده و آلمان به سمت رکود اقتصادی پیش می‌روند.

به گزارش درآمد نیوز به نقل از راشاتودی، بر اساس هشدار دویچه بانک به نقل از مارکت واچ، در حال حاضر بازارها به دلیل ریسک رکود اقتصادی ایالات متحده قبل از پایان سال در حال قیمت‌گذاری هستند. جورج ساراولوس، رئیس جهانی تحقیقات ارزی دویچه بانک، روز پنجشنبه در یادداشتی به مشتریان گفت که این بازار به دنبال گزارش شاخص قیمت مصرف کننده آمریکا در روز چهارشنبه، تغییر بزرگی کرده است.

وی از منحنی وجوه آتی فدرال رزرو استفاده کرد تا اشاره کند که دیدگاه بازار در مورد زمان شروع رکود بعدی ایالات متحده از ماه فوریه به طور قابل توجهی تغییر کرده در حالی که سرمایه گذاران برای رکود در ماه دسامبر ۲۰۲۴ آماده می‌شدند. در حال حاضر، معامله گران معاملات آتی انتظار دارند که رکود در ماه ژانویه ۲۰۲۳ آغاز شود. به گفته ساراولوس، ریسک رکود، تورم را به عنوان مهم ترین محرک بازارها جایگزین کرده است.

دویچه بانک رکود اقتصادی بزرگ ترین اقتصاد اروپا یعنی آلمان را هشدار داد که پیش بینی می شد در سال ۲۰۲۳ تا حدود ۱ درصد کوچک شود. تحلیل گران این بانک به بلومبرگ گفتند که کاهش عرضه گاز طبیعی، رکود در ایالات متحده و سایر عوامل مخالف باعث می شود اقتصاد آلمان در نیمه دوم سال جاری منقبض شود و هشدار داد که رکورد تورم هنوز به اوج خود نرسیده است.