یزد – درآمد نیوز – معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت( صمت) با تاکید به مبارزه جدی نهادهای دولتی در قاچاق کالا گفت: با ایجاد زنجیره ارزش افزوده باید این مقوله در کشور به صفر برسد.

به گزارش ایرنا عباس تابش روز یکشنبه در دیدار با آیت الله محمدرضا ناصری یزدی نماینده ولی فقیه و امام جمعه شهر یزد با اشاره به موضوع قاچاق کالا در دخانیات و پوشاک افزود: در این ۲ حوزه با شناسه و رهگیری انجام شده ، استفاده از پوشاک داخلی افزایش یافت، و در این چارچوب ایجاد زنجیره‌ ارزش افزوده در برنامه وزارت صمت و نهادهای مربوطه قرار دارد. 

مدیرعامل سازمان حمایت از تولیدکنندکان و مصرف کنندگان خاطرنشان کرد: سال گذشته بحث مبارزه با قاچاق پوشاک در سطح عرضه، عملیاتی شد اما به لحاظ شیوع ویروس کرونا در اوایل اسفند ماه ۹۸  و برخی ملاحظه ها، امکان اجرای کامل طرح فراهم نشد ولی دوباره با قدرت و اهتمام بیشتری پیگیری می شود.

وی  همکاری تولیدکنندگان داخلی در مبارزه با قاچاق کالا را ضروری دانست و  گفت: اگر تولیدکنندگان داخلی، شناسه‌ها را برای تولیدات داخلی استفاده کنند، برخورد با پوشاک قاچاق تسهیل تر می‌شود.

تابش در مورد نظارت بر بازار شب عید هم بیان کرد: نظارت بر بازارهای شب عید امسال از ۱۵ بهمن آغاز شد و تا ۱۵ فروردین ماه سال ۱۴۰۰ خورشیدی به مدت ۲ ماه ادامه دارد. 

معاون وزیر صمت ادامه داد: حضور در استان‌ها و شرکت در نشست تنظیم بازار و نظارت بر تامین کالاها در برنامه است، امیدوارم با حضور ملموس‌تر در بازار بتوان آرامش را به جامعه بازگرداند. 

تابش ضمن تجلیل از تلاش‌های انجام شده در یزد برای رسیدگی به شکایت های مردم افزود:  این استان در این زمینه جزو نخستین مناطق در کشور است. 

 معاون وزارت صمت امروز وارد یزد شد و در فرودگاه این شهر مورد استقبال تعدادی از مسوولان این وزارتخانه در مرکز استان قرار گرفت.

به گزارش ایرنا  سید مسعود عظیمی معاون همانگی امور اقتصادی استانداری، محمدرضا علمدار یزدی رییس سازمان صمت استان و جمعی از مسوولان از تابش استقبال کردند. 

بازدید از یک واحد تولید ماسک، کشتارگاه و یک واحد تولید لاستیک و شرکت در کارگروه تنظیم بازار از دیگر برنامه های تایش است. 
یزد با حدود سه هزار و ۶۰۰ واحد تولیدی چهارمین استان صنعتی و از لحاظ تنوع اندیس های معدنی دومین استان معدنی کشور است و در این ۲ بخش حدود ۱۴۰ هزار نفر فعالیت دارند.

وی همچنین در بدو ورود به یزد به مقام شامخ سومین شهدای محراب آیت الله محمد صدوقی امام جمعه فقید مرکز استان و شهدای گمنام ادای احترام کرد.