مدیرکل سازمان صمت لرستان گفت: ایمیدرو بالغ بر هزار میلیارد پروژه در استان در دست اقدام دارد.

پایگاه خبری  درآمد نیوز -مدیرکل سازمان صمت لرستان گفت: ایمیدرو بالغ بر هزار میلیارد پروژه در استان در دست اقدام دارد.

بهمن جعفری در بازدید معاون وزیر و رئیس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن ایران از کارخانه آهک هیدراته پلدختر، اظهار کرد: در سفر آذر ۱۴۰۰ ریاست جمهوری به لرستان، در حوزه صنعت، معدن و تجارت در مجموع ۹ مصوبه داشتیم که از آن‌ها سه مورد در حوزه ایمیدرو است.

وی با بیان اینکه این سه پروژه شامل هیدراته پلدختر، کاغذ از سنگ الیگودرز و احداث پروفیل آلومینیوم است، افزود: زیرساخت‌های آب، برق و گاز کارخانه آهک هیدراته منجر به قرارداد شد و بحث عملیات اجرایی آن در دست اقدام است.

ایمیدرو بالغ‌بر هزار میلیارد پروژه در لرستان در دست اقدام دارد

مدیرکل سازمان صمت لرستان خاطرنشان کرد: امروز مصوب شده مطالعات طرح‌های پیشنهادی طرح توسعه هم در دستور کار شرکت تهیه و تولید قرار بگیرد.

جعفری اضافه کرد: ۱۲۷ میلیارد تومان اعتبار برای پروژه‌های زیربنایی در معادن استان اختصاص یافت که این پروژه‌ها در دست اقدام بوده که یکی از آن‌ها برق‌رسانی به معادن در الیگودرز، دو راه دسترسی به معادن در چگنی و الیگودرز است.

وی بیان کرد: با توجه به طرح‌های اکتشافی و مطالعات استعدادیابی که در تهیه و تولید مواد معدنی ایران اتفاق افتاده است قرار است ۶ محدوده فلزی داشته باشیم که در دست بررسی هستند.

مدیرکل صمت لرستان با اشاره به مجتمع ذوب‌آهن فولاد ازنا، گفت: در این راستا مقام عالی وزارت مأموریت داده‌اند به بحث ایمیدرو و در این راستا هم جلسات متعددی برگزار شده است.

جعفری ادامه داد: همچنین امروز از سیمان خرم‌آباد بازدید شد. یکی از ظرفیت‌های استان وجود ماده معدنی دولومیت هست و طرح استحصال از دولومیت در دستور کار قرار داده شده تا در استان عملیاتی و اجرایی شود.

وی اظهار کرد: ظرفیت تولید آهک هیدراته پلدختر ۶۰ هزار تن در سال است که پیش‌بینی می‌شود کارخانه آهک هیدراته پلدختر تا پایان نیمه اول سال ۱۴۰۲ به بهره‌برداری برسد.

رئیس صمت لرستان با بیان اینکه پروژه کاغذ سنگ الیگودرز نیز نیمه اول سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید، افزود: در مجموع اعتباراتی که در حال حاضر ایمیدرو در استان در دست اقدام دارد بالغ‌بر ۷۰۰ میلیارد تومان بوده که با اعمال نرخ‌های قبلی به هزار میلیارد تومان خواهد رسید.