بانک قرض‌الحسنه مهر ایران و بیمه باران برای تسهیل خرید بیمه زندگی در چارچوب طرح حمایت از کالا و خدمات ایرانی، تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

به گزارش درآمد نیوز به نقل از روابط عمومی و امور مشتریان بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، دکتر «سید سعید شمسی‌نژاد» مدیرعامل بانک در جلسه امضای این تفاهم‌نامه اظهار داشت: این بانک در حوزه پرداخت وام‌های خرد فعالیت می‌کند. عملکرد بانک در سال‌های گذشته مثبت بوده و در سال گذشته بیش از ۳ میلیون فقره وام پرداخت کرده‌ است که در نوع خود کم‌نظیر است.

وی افزود: سال گذشته ۲.۵ میلیون نفر به جمع مشتریان بانک اضافه شدند. اکنون نیز روزانه ۱۰ تا ۱۲هزار نفر در این بانک افتتاح حساب می‌کنند.

شمسی‌نژاد با اشاره به اینکه طرح مهریار حدود ۲۰۰ دستگاه را در آغاز فعالیتش به خود جذب کرد، اظهار داشت: این عدد اکنون به ۱۶۰۰ دستگاه رسیده که عدد بسیار قابل توجهی است.

استقبال گسترده فروشندگان کالا و مشتریان بانک از کالاکارت
وی با اشاره به افزایش سقف وام بانک‌های قرض‌الحسنه تا ۳۰۰ میلیون تومان، خاطرنشان ساخت: این مبلغ می‌تواند بسیاری از نیازهای اقشار مختلف را برطرف کند و خود عامل جذب مشتریانی از اقشار مختلف است.
شمسی‌نژاد گفت: هدف بانک ساده‌سازی فرآیندهای ارائه خدمت برای مشتری و ارائه خدمات مختلف مبتنی بر قرض‌الحسنه است. در حوزه کالاکارت بیش از ۷۰۰۰ پذیرنده در سراسر کشور با بانک در حال همکاری هستند و کالا و خدمات خود را از طریق کالاکارت به فروش می‌رسانند.
مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با اشاره به استقبال فروشندگان کالا و خدمات و همچنین مشتریان بانک از طرح کالاکارت، اظهار داشت: بیش از ۲۰ درصد وام‌های بانک در ۳ ماه گذشته در چارچوب طرح کالاکارت پرداخت شده است.

برنامه‌ریزی برای گسترش همکاری با بانک قرض‌الحسنه مهر ایران
در ادامه این جلسه، «علیرضا هادی» مدیرعامل بیمه باران گفت: این بیمه از سال ۱۳۹۹ فعالیت خود را آغاز کرده و به‌صورت تخصصی در حوزه بیمه زندگی فعالیت می‌کند و ماهیت بیمه‌های آن پس‌اندازی است.
وی افزود: با توجه به قابلیت‌هایی که بانک قرض‌الحسنه مهر ایران دارد، امیدوارم همکاری مطلوبی را با این بانک داشته باشیم؛ به‌طوری که در ادامه بتوانیم در حوزه وام‌های کوتاه‌مدت‌تر یک‌ساله نیز فعالیت کنیم.
هادی خاطرنشان ساخت: همچنین در آینده می‌توانیم کارت‌های اعتباری قرض‌الحسنه را روی بیمه‌نامه به مشتری اعطا کنیم. به این صورت مشتری علاوه بر بهره‌مند شدن از سود ناشی از سرمایه‌گذاری بیمه زندگی، از اعتبارات و امکانات بانک قرض‌الحسنه مهر ایران نیز استفاده کنند.
وی با بیان اینکه بیمه باران در حال حاضر در ۱۵ استان کشور دفتر بازاریابی و فروش دارد، گفت: حدود ۵۰۰ نماینده رسمی و بیش از ۱۰۰۰ نفر بازاریاب برای این بیمه فعالیت می‌کنند. توانگری شرکت بیش از ۳۸۰ درصد است و در سطح یک صنعت بیمه قرار دارد.
بر اساس تفاهم‌نامه صورت گرفته، متقاضیان دریافت بیمه عمر و زندگی می‌توانند در چارچوب طرح حمایت از کالا و خدمات ایرانی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، خدمات بیمه‌ای مورد نظر خود را خریداری کنند. سقف وام پرداخت شده در این حوزه ۲ میلیارد ریال و حداکثر دوره بازپرداخت آن نیز ۶۰ ماه است.