، دادستان عمومی و انقلاب ، معاون اجتماعی دادگستری و رئیس اتاق بازرگانی استان ضمن بازدید از مس باهنر نشستی با مدیران این شرکت برگزارکردند.

به گزارش درآمد نیوز به نقل از روابط عمومی مس باهنر رئیس کل دادگستری ، دادستان عمومی و انقلاب ، معاون اجتماعی دادگستری و رئیس اتاق بازرگانی استان ضمن بازدید از مس باهنر نشستی با مدیران این شرکت برگزارکردند.

حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم حمیدی رئیس کل دادگستری استان کرمان در بازدید از این شرکت ضمن اشاره به ظرفیت‌های بالای تولیدی در این کارخانه اظهار داشت؛ متاسفانه مطلع شدم شرکت صنایع مس باهنر فقط از ۵۰ درصد ظرفیت خود برای تولید محصولات استفاده می‌کند. رئیس کل دادگستری تاکید کرد: بایستی مسئولان کشوری و استانی موانع موجود در جهت صادرات این محصولات مهم را برطرف کنند.

حجت الاسلام والمسلمین حمیدی افزود: دستگاه قضایی استان کرمان نیز از تمام ظرفیت‌های قانونی خود برای حمایت از صنایع و معادن استان استفاده خواهد کرد و در همین راستا از طریق ستاد مرکزی رفع موانع تولید قوه قضاییه، پیگیر فراهم شدن امکان صادرات محصولات شرکت صنایع مس استان خواهد بود.

وی با بیان این مطلب که محصولات مس از صنایع مورد نیاز کشور‌های منطقه است بر فراهم کردن امکان صادرات این محصولات ارزشمند تاکید کرد و گفت: متاسفانه یکی از دلایل فراهم نشدن امکان صادرات به خارج از کشور قوانین ، آئین نامه‌ها یا بخش نامه‌های داخلی است که ضروری است در باره آنها تمهیدات لازم اندیشده شود تا دچار خود تحریمی نگردیم.
رئیس کل دادگستری استان همچنین با ارائه گزارشی از عملکرد این دستگاه در سال‌جاری گفت: با ورود دستگاه قضایی در ۹ ماه امسال از تعطیلی ۵۹ واحد تولیدی جلوگیری و اشتغال ۷هزار و ۲۳۰ نفر از کارگران ،تکنسین ها و مهندسین این واحدها حفظ شد.

وی با بیان این مطلب که در واحدهای تولیدی توجه به نیروی انسانی متخصص و به روز کردن ماشین آلات اهمیت ویژه‌ای دارد، عنوان کرد: خوشبختانه باوجود تحریم های ظالمانه، کارخانجات در استان کرمان با استفاده از نبوغ و استعداد مهندسان کرمانی و ایرانی موفق به تولید صنایع با ارزش و راهبردی شده اند.

نماینده عالی قوه قضاییه در استان کرمان، بر آگاه سازی عموم مردم از پیشرفت ها در بخش صنایع، معادن و کارخانجات تولیدی اشاره کرد و افزود: مسئولان کارخانه ها و واحدهای تولیدی زمینه حضور دانشجویان و دانش آموزان را برای بازدیدهای علمی ازاین واحدها فراهم کنند تا انگیزه این قشر افزایش پیدا کند و در نهایت امید آفرینی در جامعه شکل بگیرد.
حجت الاسلام حمیدی گفت: باید تدابیری اندیشیده شود تا کارخانجات و واحدهای صنعتی و معدنی بتوانند با در اختیارگرفتن تصمیمات مالی، تامین نیروی انسانی و مواردی از این دست ، مطابق با وضعیت خود در استان تصمیم‌گیری کنند. وی افزود: به دور از انصاف است که تولیداتی در استان انجام شود اما منافع آن برای خارج از استان صرف گردد.

رئیس اتاق بازرگانی استان نیز که در این بازدید حضور داشت، ضمن اشاره به رتبه اول دادگستری کرمان در شاخص مشارکت درشورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی گفت: طبق گزارش عملکرد شوراهای گفتگوی استانی دولت و بخش خصوصی، دادگستری استان کرمان رتبه اول در زمینه حمایت درجهت رفع موانع تولید کارخانجات و واحدهای صنعتی و معدنی را در بین دادگستری های کشور دارد. وی افزود:در شاخص وضعیت حضور دادگستری استان ها در این جلسات، حضور مقامات ارشد دادگستری استان کرمان صد درصد بوده است و این حاکی از حمایت های قضایی و حقوقی همه جانبه سیستم قضایی استان از تولید است.

براساس این گزارش در این نشست ضیائی مدیرعامل مس باهنر درخصوص روند فعالیتها و تولیدات و همچنین برخورداری شرکت از نیروی انسانی با انگیزه و متخصص نکاتی بیان کرد و افزود: بحمدلله و با همت و همدلی کارگران و مدیران مس باهنر و علیرغم تحریمهای موجود ، روند روبه رشد این مجموعه ادامه دارد.

وی افزود این شرکت بعنوان یک مجتمع تولیدی صنعتی، تامین مواد اولیه حداقل ۵۰۰ شرکت تولیدی در صنایع مختلف را انجام می‌دهد و در راستای ایجاد ارزش افزوده حداکثری، در راستای منویات مقام معظم رهبری و تاکیدات ریاست محترم جمهوری جهت جلوگیری از خام فروشی محصولات معدنی نقش موثری برعهده دارد.

ضیائی خاطرنشان کرد: متاسفانه برخی قوانین موجود موانعی برسرراه صادرات این شرکت و تحقق ارزش افزوده بیشتر ایجاد و درنتیجه ارزآوری حداکثری برای کشور را از دسترس خارج کرده‌است، که امیدواریم با اصلاح بخشنامه‌ها این موانع هرچه زودتر برطرف گردد و شرکت بتواند با تمام ظرفیت در چرخه تولید و صادرات نقش‌آفرینی کند .