خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی در سفر دو روزه به استان کرمان از مجتمع فولاد سازی و کک‌سازی میدکو در شهرستان زرند بازدید کرد.

پایگاه خبری درآمد نیوز -خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی در سفر دو روزه به استان کرمان از مجتمع فولاد سازی و کک‌سازی میدکو در شهرستان زرند بازدید کرد.

احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی در نخستین روز از سفر دو روزه به استان کرمان پس از بازدید از واحدهای قطعه‌سازی و طرح توسعه هواپیمایی ماهان در کرمان، از مجتمع فولادسازی و کک‌سازی میدکو در شهرستان زرند بازدید کرد.

شرکت فولاد زرند ایرانیان با بیش از ۱۰ کارخانه بزرگ در قالب سه مجتمع به‌عنوان بزرگ‌ترین مجموعه شرکت‌های هلدینگ توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه می‌باشد که در آبان ماه سال ۱۳۸۷ تاسیس شده است.

مجتمع فولاد سازی آخرین حلقه از زنجیره تولید فولاد به روش کوره بلند است و از جمله واحد‌های مهم آن می‌توان به واحد‌های انتقال مواد تولید اکسیژن، فولادسازی و ریخته گری و واحد آگلومراسیون اشاره کرد.

ظرفیت تولید در این مجتمع عظیم به صورت سالانه ۱٫۵ میلیون تن شمش فولادی، یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن کک متالورژی، ۲٫۵ میلیون تن گندله سنگ آهن و ۴ میلیون تن کنسانتره سنگ آهن است.

وزیر امور اقتصادی و دارایی در ادامه سفر خود به استان کرمان پس از شهرستان زرند، به شهرستان بافت می‌رود، دیدار با خانواده شهدا در این شهرستان و حضور در جلسه شورای اداری شهرستان بافت، از جمله برنامه‌های خاندوزی در سفر به شهرستان بافت است.

ادای احترام به مقام شامخ شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان، کلنگ‌زنی پنل‌های خورشیدی، شرکت در جلسه هماهنگی بانک‌های استان، حضور در جلسه با اعضای اتاق بازرگانی کرمان و شرکت در نشست با مدیران کل واحد‌های تابعه وزارت امور اقتصادی و دارایی در استان کرمان از دیگر برنامه‌های سفر دو روزه وزیر امور اقتصادی و دارایی به استان کرمان است.