وزیر صنعت، معدن و‌ تجارت در روز سوم سفر به استان آذربایجان غربی از گروه صنعتی مارال صنعت ارومیه بازدید بعمل آورد.

به گزارش درآمد نیوز و به نقل از شاتا، فعالیت گروه صنعتی مارال صنعت ارومیه طی سال ۱۳۶۸ از یک کارگاه آهنگری شروع شد و در سال ۱۳۸۰ برادران رستمی با همکاری هم نخستین شرکت از گروه صنعتی مارال را در زمینی به مساحت ۶ هزار مترمربع و با ۳۰ نفر نیروی کار تاسیس کردند.

این سازنده خودروهای سنگین، یکی از بزرگترین شرکت های تولیدکننده این نوع محصول در آذربایجان غربی، منطقه شمال غرب، کشور و حتی منطقه است و می تواند ظرفیتی بسیار بزرگ در راستای جهش تولید به شمار برود که البته برای رسیدن به این بخش، همکاری همه نهادهای دخیل و دستگاه های مرتبط با امر تولید ضروری است.

گروه صنعتی مارال از سه شرکت تولیدی، صنعتی شامل “مارال صنعت جاوید” تولیدکننده انواع تریلر مطابق با آخرین استانداردهای روز جهان، “محورسازان چی‌چست” اولین و تنها تولید کننده محور و قطعات تریلر در خاورمیانه و “مارال یدک” تولیدکننده لوازم و تجهیزات جانبی تریلر تشکیل شده است.

در این واحد تولیدی زمینه اشتغال برای دانش‌آموختگان رشته‌های مکانیک، جوشکاری، طراحی صنعتی، متالورژی و مواد، برق و الکترونیک، صنایع، کنترل کیفیت، رنگ و صنایع شیمیایی، بازرگانی، حسابداری و کنترل کیفی وجود دارد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در بازدید از بخش‌های مختلف این شرکت بزرگ در گفت‌وگو با مسئولان، دست‌اندرکاران و کارکنان این واحد در جریان مهمترین ظرفیت ها، مسائل و مشکلات آن قرار گرفت.

این گروه ظرفیت قابل توجهی برای جهش تولید دارد و در سایه رفع موانع و مشکلات می‌تواند در عرصه تولید و اشتغال بدرخشد.

جمعی از معاونان و مدیران وزارت صمت، استاندار آذربایجان غربی، نماینده ارومیه در مجلس شورای اسلامی، امام جمعه و نماینده ولی فقیه در استان و‌ دیگر مسئولان استانی و شهرستانی در این بازدید وزیر صنعت، معدن و تجارت را همراهی نمودند.