​مدیرعامل بانک صادرات ایران با اعلام آمادگی برای مشارکت در توسعه اقتصادی استان گلستان در دیدار با استاندار این استان گفت: شبکه بانکی باید پای کار سیستم توسعه‌ای کشور بایستد و در راستای تحقق شعار سال قدم بردارد که بانک صادرات ایران در انجام این مهم در استان گلستان آماده همکاری در زمینه‌های اقتصادی و صادرات غیرنفتی است.

به گزارش درآمد نیوز به نقل از روابط‌عمومی بانک صادرات ایران، سیدضیاء ایمانی در دیدار با علی‌محمد زنگانه با تبریک هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره خدمات شهید محمدعلی رجایی و محمدجواد باهنر، با اعلام این مطلب افزود: در کارگروه اشتغال و مسکن کشور همیشه دفاع و پیگیری شما از مردم گلستان مشهود است.

وی افزود: در استان گلستان نسبت به استان‌های دیگر به دلیل تکرار بالای بلایای طبیعی؛ با وجود اقلیم بکر و طبیعت زیبا، فقر و محرومیتی فراوان نهفته است که با همت دولت و مردم و ایجاد امید در جامعه شاهد کاهش آن هستیم.

مدیرعامل بانک صادرات ایران ادامه داد: توجه به رشد و توسعه زیرساخت‌های گلستان در گذشته بسیار کم بوده ولی اکنون با پشتکار و هم‌صدایی مسئولان استان شاهد انجام پروژه‌هایی بزرگ هستیم.

در این دیدار، علی محمد زنگنه با قدردانی از خدمات بانک صادرات ایران در استان گلستان، از تدوین و آماده‌سازی سند همکاری توسعه‌ای بانک صادرات ایران و استانداری گلستان خبر داد و افزود: این سند در سفر دوم رئیس جمهور محترم به استان آغاز عملیات اجرایی آن انجام خواهد شد.

استاندار گلستان با بیان اینکه نقش شبکه بانکی در توسعه پایدار کلیدی و مهم است، افزود: مشارکت بانک‌ها طرح‌های توسعه‌ای استان امری ضروری است و با همکاری شبکه بانکی در هر شهر استان پروژه‌هایی تحول‌آفرین با همت مردم خواهیم داشت.

وی ادامه داد: در تحقق وعده‌های دولت سیزدهم نقش بانک‌ها محوری است و در استان نیز با همگرایی می‌توان به وعده‌های دولت مردم همانند مسکن و اشتغال که بیشترین نیاز جامعه هست را عملیاتی کرد.

زنگانه خاطرنشان کرد: رشد ۷.۹ درصدی، نشان از ظرفیت استان از حضور سرمایه‌گذاران و اعتماد آنان به خادمین مردم است.

استاندار گلستان تصریح کرد: در برخی پروژه‌های احصا شده سرمایه‌گذاری استان نیازمند حضور پررنگ‌تر شبکه بانکی هستیم.

وی با اشاره به طرح نهضت مسکن ملی گفت: در استان گلستان ۱۸ هزار نفر متقاضی خودمالکی در نهضت مسکن ملی بوده که با حمایت هرچه بیشتر بانک‌های عامل حکمرانی مردمی را می‌توان اجرا کرد.