به گزارش درآمد نیور به نقل از روابط عمومی بانک ملت، دکتر فرزین در مراسم رونمایی از سامانه فرابانک، که امکان دریافت تمامی تسهیلات خرد را به صورت غیر حضوری فراهم می کند، با اشاره به اهمیت پرداخت تسهیلات خرد و قرض الحسنه در میزان رضایت مردم از شبکه بانکی گفت: برنامه بانک مرکزی و […]

به گزارش درآمد نیور به نقل از روابط عمومی بانک ملت، دکتر فرزین در مراسم رونمایی از سامانه فرابانک، که امکان دریافت تمامی تسهیلات خرد را به صورت غیر حضوری فراهم می کند، با اشاره به اهمیت پرداخت تسهیلات خرد و قرض الحسنه در میزان رضایت مردم از شبکه بانکی گفت: برنامه بانک مرکزی و شبکه بانکی توسعه تسهیلات خرد و قرض الحسنه با به کارگیری ابزارهای نوین و غیرحضوری است که در رضایت مردم نقش زیادی دارد.

وی افزود: نظام بانکی به دلیل اینکه بار اصلی تامین مالی کشور را بر عهده دارد تحت فشار است. همچنین موضوع تامین مالی خرد و قرض‌الحسنه هم به صورت تکلیفی و هم غیر تکلیفی مسئولیت شبکه بانکی را در حوزه اقتصاد سنگین تر می‌کند اما تاکید ما بر پرداخت این تسهیلات به مردم در کمترین زمان و با بیشترین رضایت است.

رئیس‌کل بانک مرکزی گفت: به کارگیری ابزار های نوین فناورانه مانند خدمت جدید بانک ملت که تمام مراحل دریافت خدمت را به صورت غیرحضوری ارائه می دهد، می تواند گامی مهم در ارائه خدمات سریع و آسان به جامعه باشد و این خدمت باید در تمامی شبکه بانکی فراگیر شود.

دکتر فرزین با اشاره به بحث اعتبارسنجی در دریافت تسهیلات اظهار داشت: با توجه به اینکه کمترین نسبت مطالبات غیرجاری به کل تسهیلات پرداختی (NPL) مربوط به تسهیلات خرد است بانک ها می توانند تا حد امکان در دریافت تضامین و اعتبار سنجی با مشتریان همکاری کنند.

وی خاطرنشان کرد: استفاده از ابزارهای الکترونیک مانند سفته الکترونیک نیز می تواند در این زمینه برای بانک ها و مشتریان راهگشا باشد و امیدواریم استفاده از این ابزارها به همه بانک ها و مشتریان تسری پیدا کند.

رئیس کل بانک مرکزی گفت: کار بانک ملت، کار بسیار بزرگی است، که دریافت درخواست تسهیلات و اعتبارسنجی و رتبه بندی در آن به صورت غیرحضوری انجام می شود و سامانه فرابانک در افزایش رضایت مردم تاثیر خوبی خواهد داشت و امیدواریم تا چنین سامانه ای را برای سایر بانکها نیز داشته باشیم.

وی با تقدیر از مدیران و کارکنان بانک ملت اظهار داشت: بانک ملت هم به عنوان یک بانک و هم به عنوان یک بنگاه اقتصادی بسیار خوب عمل کرده است. NPL پایین(نسبت مطالبات به تسهیلات)، کفایت سرمایه بالا، سودآوری و رشد خوب و شاخص های عملکردی مالی بانک ملت، نشان می دهد که این بانک همه استانداردهای یک بانک خوب منطقه ای و جهانی را دارد.

دکتر فرزین در پایان خاطر نشان کرد: امروزه هجمه ها و تخریب ها به شبکه بانکی بسیار زیاد است و با توجه به مسئولیت سنگین شبکه بانکی این فضا ناعادلانه است و باید خدمات ارزنده شبکه بانکی به اقتصاد کشور و آحاد جامعه نیز بازگو شود.