بیمه باربری بیمه ملت، با ارائه پوشش‌های حداکثری، خسارات وارده به کالای بیمه شده را در زمان حمل و نقل جبران می‌کند.

به گزارش درآمد نیوز به نقل از روابط عمومی بیمه ملت،از قدیم گفتند «بار کج به مقصد نمی‌رسه». اما همیشه بار کج نیست که به مقصد نمی‌رسد. گاهی یک حادثه در زمان حمل و نقل، می‌تواند آسیب جدی به بار شما وارد کند و خسارت زیادی به بار بیاورد.

بیمه باربری بیمه ملت، برای حمایت از فعالان حوزه حمل و نقل طراحی شده تا واردکنندگان، صادرکنندگان، شرکت‌های حمل و نقل داخلی و بین‌المللی، شرکت‌های بازرگانی و ترخیص‌کاران، تولیدکنندگان، توزیع‌کنندگان و صاحبان کالا که قصد انتقال کالایشان را از یک منطقه به منطقه دیگری دارند، بتوانند با خیالی آسوده به فعالیت خود بپردازند.

بیمه باربری شامل سه گروه اصلی باربری داخلی، باربری وارداتی-صادراتی و باربری ترانزیتی است.

بیمه باربری داخلی

در بیمه باربری داخلی که مبدا و مقصد این بیمه‌نامه داخل کشور است، در کنار این پوشش‌های اصلی، پوشش‌های اضافی مسئولیت راننده، بارگیری و تخلیه، برخورد کالا با اجسام خارجی، پرت شدن کالا از روی وسیله نقلیه، ریزش کوه، سرقت کل کالا با وسیله نقلیه هم به بیمه‌گذاران ارائه می‌شود.

بیمه باربری داخلی می‌تواند به صورت موردی برای هر بارنامه صادر شود و یا به صورت قراردادی، به صاحبان کالا و مؤسسات حمل و نقل داخلی که نیازمند تحت پوشش قرار دادن محموله‌های متعدد در هر روز هستند، ارائه شود.

بیمه باربری وارداتی-صادراتی

در بیمه‌ وارداتی-صادراتی، مبدا بیمه‌نامه‌های وارداتی خارج از کشور و مقصد آن داخل کشور است اما مبدا بیمه‌نامه صادراتی داخل کشور و مقصد آن خارج از کشور است. خطرات تحت پوشش این بیمه‌نامه یکی از کلوزهایC ,B ,Aو همچنینCبه انضمام عدم تحویل (C+)انستیتو بیمه‌گران لندن است که جزئیات آن طبق آیین‌نامه شماره۷۹بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران می‌باشد.

بیمه باربری ترانزیتی

در بیمه‌ باربری ترانزیتی که مبدا و مقصد حمل، داخل کشور قرار ندارد، خطرهای تحت پوشش این بیمه‌نامه مشابه بیمه باربری وارداتی-صادراتی است.

بیمه باربری ترانزیتی شامل دو گروه عبوری و غیر عبوری است که بیمه‌ باربری ترانزیتی عبوری برای کالاهایی است که از داخل کشور ایران عبور کند و بیمه‌ باربری ترانزیتی غیر عبوری برای کالاهایی است که از داخل کشور ایران عبور نکنند.

مشتریان می‌تواند برای کسب اطلاعات بیشتر از طریق مراجعه به آدرسhttp://apps.mellatinsurance.ir/AgentsSales/find-agent با هر یک از نمایندگان بیمه ملت در محل زندگی خود تماس گرفته و این بیمه‌نامه را تهیه کنند.