ساری – درآمدنیوز – تولید حلال سبز دی اکسالان برای اولین بار در کشور امروز چهارشنبه با حضور رییس صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری در شهرک صنعتی « تشبندان » محمودآباد رونمایی شد.

به گزارشدرآمد نیوز ، مدیر عامل شرکت صنعت سبز طبرستان در مراسم رونمایی از محصول جدید گفت : حلال سبز دی اکسالان  برای اولین بار در کشور در این شرکت تولید شده است و در موارد آرایشی و بهداشتی ، صنایع داروسازی ، انواع پاک کننده ها و رنگ و رزین کاربرد دارد.

حسین صالحی با اعلام این که این حلال سبز می تواند جایگزین حلال های زیان آوری نظیر تیل اتیل کتون ، استن و تتراهیدروفوران شود ، افزود : حلال سبز فاقد آرماتیک  و بنزن است و از نظر زیست محیطی مناسب می باشد و خطرات حلال های  شیمیایی را ندارد.

وی از محصول تولید شده به عنوان جایگزینی مناسب برای حلال های وارداتی یاد کرد که با قیمت نسبتا بالایی وارد کشور می شود و گفت : قیمت حلال سبزین نصف قیمت حلال های دیگر با کاربرد مشابه است.

مدیر عامل شرکت صنعت سبز طبرستان  ابراز امیدواری کرد که با تولید انبوه این حلال نیاز کشور به حلال های وارداتی کاهش یابد و با رسیدن به مرحله صادرات برای کشور ارزآوری داشته باشد.

شرکت صنعت سبز طبرستان در سال ۱۳۸۰  با هدف ساخت و عرضه ی انواع حلال ها و مواد شیمیایی در شهرک صنعتی محمود آباد تاسیس شد.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری  همچنین امروز از شرکت دانش بنیان « دابو صنعت » واقع در شهرک صنعتی تشبندان محمودآباد بازدید کرد.

شرکت دابوصنعت یکی از شرکت های دانش بنیان مازندران است که فعالیت خود را در صنعت تاسیسات و انرژی با هدف طراحی، ساخت و تولید انواع سیستم‌های گرمایشی از سال ۱۳۷۳ آغاز کرد. انواع دیگ‌های مورد استفاده در صنایع مختلف، مبدل‌های حرارتی، انواع فیلتر مایعات، دی اریتور، مخازن تحت فشار، انواع سیستم‌های کاهنده مصرف انرژی، پکیج‌های چند منظوره موتورخانه‌ای، هواسازهای گرمایشی  و مشعل‌های صنعتی از جمله تولیدات این شرکت است.

دابوصنعت اولین شرکت تولیدکننده بویلرها و مبدل‌ها است که موفق به طراحی ، تولید و ثبت محصولات دانش بنیان جدید با رویکرد کاهش مصرف انرژی شده است. این شرکت با حمایت و هدایت پارک علم و فناوری مازندران به مرحله تولید و بالندگی رسیده است.

پارک علم و فناوری مازندران از سال ۸۹ فعالیت خود را با چهار شرکت دانش بنیان آغاز کرد و در ابتدای کار ، دایره محدودی از اعتماد و فعالیت را به نمایش گذاشت ، اما در سال های اخیر بسته های حمایتی باعث شد که نه تنها شرکت های جدید وارد فعالیت فناورانه شوند، بلکه شرکت های صنعتی قدیمی نیز پا در عرصه دانش بنیان گذاشتند تا کیفیت و رقابت پذیری محصولات خود را ارتقا بخشند.

در سال ۹۲ با آغاز کار دولت تدبیر و امید تنها ۳۳ شرکت فعال در حوزه دانش بنیان زیرمجموعه پارک علم و فناوری فعالیت داشتند که این تعداد امروزه به ۱۷۹ شرکت رسیده است.