آیین خاطره گویی، تبیین ارزش ها و آموزه های دفاع مقدس به مناسبت هفته دفاع مقدس با حضور دکتر خورسندیان مدیرعامل و اعضای هیات مدیره و جمعی از مدیران و کارکنان بانک صنعت و معدن برگزار شد.

به گزارش درآمد نیوزبه نقل از روابط عمومی بانک صنعت و معدن، در این مراسم که با حضور عطارها از آزادگان سرافراز که از کارآفرینان و تولیدکنندگان کشور نیز هستند و مخملی از جانبازان ارجمند جنگ تحمیلی و جمعی از ایثارگران و فرزندان ایثارگران این بانک، روز شنبه هشتم مهرماه در سالن کنفرانس طبقه ۱۳ این بانک برگزار شد، دکتر خورسندیان ضمن تشکر از حضور گرم تمامی ایثارگران حاضر در مراسم و تبریک و تهنیت هفته دفاع مقدس و سالروز تاسیس بانک صنعت و معدن و ولادت فرخنده حضرت رسول اکرم(ص) اظهار داشت: این گردهمایی فرصت مغتنمی است تا در یک جمع متعهد و ارزشمند به بیان نقش غیر قابل انکار ایثارگران در هشت سال دفاع مقدس بپردازیم.

وی افزود: امروز گرچه جنگ به پایان رسیده اما هنوز عرصه ایثار، فداکاری و جهاد به گونه دیگری فراهم است؛ اگر رزمندگان جان بر کف در آن سالها با ایمان و توکل و فداکاری از کیان و مرزهای این آب و خاک دفاع نمودند، امروز نیز ما وظیفه داریم در کنار انجام اقدامات نمادین برای تبیین فرهنگ شهادت و ایثار، آن ارزش ها را در تمامی شئون زندگی خود متجلی سازیم و از تمامی ظرفیت های قانونی و عملی برای حمایت از ایثارگران که یادگاران روزهای دفاع مقدس هستند، بهره ببریم.

دکتر خورسندیان یادآور شد: اگر امروز ما در یک فضای امن و در کمال صحت و آرامش زندگی می کنیم، مدیون آن دلیرمردانی هستیم که تا پای جان در دفاع از کشور کوشیدند و ما وامدار آنان هستیم. وی خاطرنشان کرد: بسیار دور از انصاف است که ما قدردان کسانی نباشیم که با اخلاص در این عرصه قدم نهادند، گرچه آنان چشم داشتی از ما ندارند و با خداوند متعال معامله کرده اند، اما ما وظیفه داریم بخش کوچکی از تلاش ها و فداکاری های آنان را جبران کنیم.

مدیرعامل این بانک تصریح کرد: هر چه تفکر و فرهنگ ایثارگری در یک سازمان نهادینه شود، آن سازمان مؤثرتر و کاراتر خواهد بود. حسین عسکری عضو هیات مدیره و رییس شورای فرهنگی و حفظ ارزش های اسلامی این بانک نیز که در این مراسم حضور داشت، با تقدیر از حضور ایثارگران و تبریک هفته دفاع مقدس، سالروز تاسیس بانک و ولادت با سعادت حضرت رسول اکرم(ص) و با آرزوی توفیق برای اعضای شورای فرهنگی و حفظ ارزش های اسلامی عنوان داشت: امروز وظیفه ما این است که همان ایثارگری و فداکاری را در شرایط فعلی داشته باشیم؛ چراکه این ایثار محدود به زمان و مکان خاصی نیست و تاریخ این مرز و بوم سرشار از روایت ازخودگذشتگی ها و حماسه های بسیار است. وی افزود: دفاع مقدس، نمادی از تمامی ارزش های انسانی بود و روایت وقایع آن و شرح پایمردی نسلی که هشت سال در برابر دشمنان ایستاد، برای جوانان امروز درس زندگی و شهامت است. در این مراسم، تعدادی از مدعوین به بیان خاطرات خود از دوران دفاع مقدس و جنگ در جبهه های حق علیه باطل پرداختند و پس از آن با اهدای لوح تقدیر و جوایزی از دو میهمان ویژه این مراسم قدردانی و تجلیل شد.