معاونت اعتباری و بین الملل پست بانک ایران بخشنامه‌ سهمیه تسهیلات قرض الحسنه جز (۳) بند (ب) تبصره ۱۸ قانون بودجه سال۱۴۰۲کل کشور از محل منابع در اختیار هیات امنای حساب‌های استانی پیشرفت و عدالت را به شعب بانک در سراسر کشور ابلاغ کرد.

به گزارش درآمد نیوز به نقل از اداره کل روابط عمومی پست بانک ایران، با ابلاغ بخشنامه ۲۸۳۳۰/۰۲ مورخ ۱۲/۰۲/۱۴۰۲ بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در مورد تسهیلات قرض‌الحسنه جز (۳) بند (ب) تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۲و نامه ۱۰/۷/۱۴۰۲ معاون سیاست گذاری اقتصادی وزارت امور و اقتصاد و دارایی سهمیه پست بانک ایران از منابع این بند قانون بودجه سال جاری کشور، برای پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ۱۰هزار میلیارد ریال تعیین شده است.

بر اساس این بخشنامه، سقف فردی تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغالزایی ۱٫۵۰۰ میلیارد ریال و سقف کارفرمایی به ازای بکارگیری تعداد افراد مددجو متناسب با سقف فردی حداکثر تا ۴۰ هزار میلیون ریال با دوره بازپرداخت هفت ساله در نظر گرفته شده است.

همچنین، سقف فردی تسهیلات برای رسته‌های اعلامی مدنظر دستگاه‌های ذینفع در صورت تایید رسته‌های شغلی توسط کمیسیون پولی و اعتباری بانک مرکزی ج.ا.ا، سه هزار میلیون ریال و سقف جمعی این رسته‌ها ٢٠ درصد از کل منابع اختصاص یافته به دستگاه تعیین می‌شود.

بر اساس این گزارش، متقاضیان دریافت این تسهیلات باید در سامانه جامع تسهیلات اشتغال کشور به آدرس tek.mcls.gov.ir ثبت‌نام کرده باشند.

این بخشنامه می‌افزاید؛ مطابق دستورالعمل اجرایی تبصره ١٨ ابلاغی طی بخشنامه شماره ١۵٠/۰۲/ب مورخ ۲۴/۰۷/۱۴۰۲ تا ۱۰درصد از منابع بند اول ماده (۲) برای حمایت از توسعه کسب و کارهای اقتصاد دیجیتال در اختیار وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات قرار می‌گیرد و با توجه به ماموریت بانک در حوزهIT و ICT پیشنهاد می‌شود با تعامل و همکاری با ادارات فناوری اطلاعات استان، شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان و هیات امنای حساب پیشرفت و عدالت استانی، نسبت به تخصیص سهمیه پست بانک در استان برای توسعه حوزهIT و ICTپرداخت شود.