روزنامه انگلیسی “تلگراف” نشان می‌دهد که حدود ۷۵۰ هزار خانواده در معرض خطر عدم پرداخت وام‌های رهنی خود هستند.

به گزارش درآمدنیوز روزنامه انگلیسی “تلگراف” نشان می‌دهد که حدود ۷۵۰ هزار خانواده در معرض خطر عدم پرداخت وام‌های رهنی خود هستند.

به گزارش درآمد نیوز  و به نقل از شبکه المیادین، سازمان تنظیم مقررات مالی بریتانیا هشدار داده است که بار مالی بر دوش خانوار‌ها در بریتانیا بیش از ۷۵۰ هزار خانوار را در معرض خطر عدم پرداخت وام مسکن خود در دو سال آینده قرار خواهد داد.

این مقام ناتوانی در نکول وام‌های املاک خود را به هزینه‌های بالای استقراض نسبت داد که پرداخت‌ها را کاملا غیرقابل تحمل می‌کند.
سازمان رفتار مالی نشان داد که تا پایان ژوئن ۲۰۲۲ بیش از ۲۰۰۰۰۰ خانوار در پرداخت معوق بوده اند. همچنین از هر ۴۰ وام مسکن، یک قبض سررسید شده است.

صحبت در مورد این نکول در بحبوحه فشار‌های مالی فزاینده بر خانواده‌های بریتانیایی مطرح می‌شود، زیرا نرخ بهره بالا و نرخ تورم به سطوح بی سابقه در ۴۱ سال رسیده است.

خانوار‌های بریتانیایی در حال حاضر بزرگترین فشار‌های اقتصادی دهه‌های اخیر را با افزایش قیمت مواد غذایی و سوخت تجربه کرده‌اند که تورم را دو رقمی کرده است، در حالی که میانگین دستمزد‌های پایه هرگز بالاتر از سال ۲۰۰۶ نبوده است.