شرکت فراسان طی بیش از سه دهه فعالیت تولیدی و اجرایی پروژه های مهمی را در سطح ملی و منطقه ای عهده دار گردیده است و در ایجاد و تکمیل زیرساخت های اقتصادی کشور کارنامه مناسبی رقم زده است.

به گزارش درآمد نیوز محمد شیخ حسینی مدیر عامل بانک توسعه تعاون طی نشست با شرکت فراسان اظهار داشت: شرکت فراسان طی بیش از سه دهه فعالیت تولیدی و اجرایی پروژه های مهمی را در سطح ملی و منطقه ای عهده دار گردیده است و در ایجاد و تکمیل زیرساخت های اقتصادی کشور کارنامه مناسبی رقم زده است.
وی افزود: فعالیت و تجربه این گونه شرکت ها موجب می شود توانمندی ملی برای اجرای پروژه های مهم و بزرگ افزایش یابد و دانش فنی و مهندسی در زمینه های عمران، آبادانی و پیشرفت کشور ارتقا یابد.
شیخ حسینی تاکید نمود: نظام بانکی هر چه خدمات تخصصی را متناسب با نیاز و خواسته شرکت های توانمند تولیدی و صنعتی هماهنگ نماید به نحو بهتری به رسالت و ماموریت واقعی خود عمل نموده است.
وی توضیح داد: بانک توسعه تعاون چشم انداز سال ۱۴۰۴ را به عنوان بانک برتر کشور در حوزه ارائه خدمات مالی و اعتباری دیجیتال به تعاونی ها و بنگاه های کوچک و متوسط ترسیم نموده است، با این حال ارائه خدمات تخصصی به بنگاه های بزرگ و توانمند را به منظور تقویت تولید ملی نیز در برنامه دارد.
این مقام بانکی تصریح کرد: یک تیم کامل اعتباری و سرمایه گذاری طی روزهای آتی در استان فارس مستقر می شوند و بسته جامع اعتباری را برای حمایت از پروژه های تولیدی شرکت تولیدی و صنعتی فراسان ارائه می دهند.
شیخ حسینی گفت: تامین مالی زنجیره ای متناسب با نحوه فعالیت شرکت فراسان و وجود شرکت های تابعه آن نیز متناسب با مدل فعالیت شرکت است، همچنین با استفاده از ابزارهای نوین تامین مالی با بهره گیری از ظرفیت های بازار سرمایه نیز تا سقف پنج هزار میلیارد ریال تامین مالی را فراهم می سازد.
مدیر عامل بانک توسعه تعاون گفت: توانمندی فنی، تولیدی و مدیریتی شرکت فراسان قابل توجه است و چنانچه بانک بتواند زمینه مناسبی را برای فعالیت تولیدی و عمرانی شرکت ارائه دهد باعث فخر و مباهات است.در این جلسه محمد رضا ظهیر امامی بنیانگذار و مدیر عامل شرکت تولیدی صنعتی فراسان توضیحات کاملی درباره پروژه های پیشین و کنونی شرکت ارائه داد.
گفتنی است شرکت تولیدی صنعتی فراسان در جهت احداث و توسعه پروژه های زیربنایی ملی و زیرساخت های صنعت آب و فاضلاب، به عنوان تامین کننده مالی و مجری پروژه های از نوع EPCF ،BOT و ماده ۵۶ می باشد.
شرکت تولیدی صنعتی فراسان در راستای سیاست های دولت به منظور استفاده از توانمندی های بخش خصوصی ، بالابردن کیفیت و کاهش زمان اجرا ، بهره برداری صحیح و اصولی با تکیه بر توانمندی بالای فنی و تکنولوژی ایجاد شده در شرکت های گروه صنعتی فعالیت دارد و در نتیجه ظرفیت های بالای کمی، کیفی بالقوه و بالفعل برای تأمین نیازمندی های متنوع و متغیر مشتریان ایجاد می گردد.
شرکت در طیف مشتریان و تعامل مثبت و اثربخش با مشتریان از جمله وزارت نیرو پیشینه و مقبولیت دارد و
در اجرای پروژه های استراتژیک در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی ، نیروگاه ها و صنعت آب و فاضلاب کشور تجارب ارزنده دارد.
فراسان مسئولیت های اجتماعی خود در شکوفایی صـنعتی و اقتصادی کشور از جمله در پروژه های آبرسانی به مناطق محروم کشور ایفا می نماید و با جذب، هدایت و مدیریت سرمایه در فعالیت‌های اقتصادی مفید برای کشور، به دنبال مشارکت در توسعه زیر ساخت های کشور اقدام به سرمایه گذاری در پروژه های صنعت آب و فاضلاب به صورت BLT,BOT,EPCF نموده است .
در این راه موفق به انجام پروژه های مهم زیر بنایی در صنعت آب و فاضلاب کشور، نفت، گاز و پتروشیمی شده است.

.