در حالی که طی دو روز گذشته رئیس و سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری اقدام به تهدید ایرلاین ها در صورت افزایش نرخ بلیت پروازهای داخلی کرده بودند، بلیت تهران -مشهد همچنان نجومی به فروش می رسد.

به گزارش خبرنگار مهر، کاپیتان تورج دهقانی زنگنه رئیس سازمان هواپیمایی کشوری جمعه ۱۱ تیر ماه اعلام کرد: افزایش قیمت بلیت هواپیما در روزهای اخیر، غیرقانونی و بدون هماهنگی با سازمان هواپیمایی بوده است.

رئیس سازمان هواپیمایی: ایرلاین‌های گرانفروش را به تعزیرات معرفی می‌کنیم

معاون وزیر راه تاکید کرد: اگر شرکت‌های هواپیمایی به تذکرات توجه نکنند به سازمان تعزیرات معرفی خواهند شد.

دهقانی زنگنه ۹ تیر ماه نیز به خبرگزاری خانه ملت گفته بود: اخیراً نرخ بلیت برخی از شرکت‌های هواپیمایی افزایش پیدا کرده است که هم وزیر راه و شهرسازی و هم بنده از جانب سازمان هواپیمایی تذکر جدی به این شرکت‌ها دادیم که برخی از شرکت‌ها هم قیمت‌ها را به حالت اولیه برگرداندند. اما هنوز دو شرکت هواپیمایی که یکی از آنها هم دولتی است هنوز نرخ بلیت‌های خود را کاهش نداده‌اند.

سخنگوی سازمان هواپیمایی: پرواز ایرلاین‌های گرانفروش لغو می‌شود

در پی این هشدار رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، دیروز (شنبه ۱۲ تیر ماه) محمد حسن ذیبخش سخنگوی این سازمان نیز در برنامه زنده تلویزیونی در شبکه خبر بار دیگر دست به تهدید شرکت‌های هواپیمایی زد و اعلام کرد: پس از مصوبه آبان ماه ۱۳۹۹ شورای عالی هواپیمایی کشوری مبنی بر افزایش ۱۰ درصدی قیمت بلیت، تا کنون هیچ افزایش قیمت دیگری از سوی سازمان هواپیمایی کشوری به شرکت‌های هواپیمایی ابلاغ نشده است و شرکت‌ها باید بر اساس همان مصوبه سال گذشته اقدام به فروش بلیت کنند.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری بیان کرد: اما متأسفانه برخی از این شرکت‌ها بدون هماهنگی و دریافت ابلاغیه جدید اقدام به افزایش تا ۳۰ درصدی نرخ بلیت‌های هواپیما کردند و با قیمت‌های جدید و خارج از نرخنامه بلیت‌های خود را فروختند.

ذیبخش ادامه داد: مسلماً این اقدام سریعاً مورد برخورد سازمان هواپیمایی کشوری قرار گرفت و این اقدام از نظر سازمان‌های هواپیمایی کشوری و تعزیرات حکومتی به عنوان جرم شناخته می‌شود.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری اظهار کرد: در صورتی که این نوع تخلف از سوی شرکت‌های هواپیمایی تکرار شود، سازمان هواپیمایی کشوری نسبت به لغو پرواز شرکت‌های مذکور اقدام خواهد کرد.

سازمان تعزیرات حکومتی نیز در روزهای اخیر از ورود این سازمان به پرونده گرانفروشی بلیت هواپیما خبر داده است.

بی توجهی ایرلاین‌ها به تهدیدهای سازمان هواپیمایی و بلیت‌های میلیونی

بر اساس این گزارش، این تهدیدهای سازمان هواپیمایی کشوری در حالی است قیمت بلیت پرواز تهران-مشهد در روز جاری (یکشنبه ۱۳ تیر ماه) به دلیل اختصاص داشتن امروز به روز زیارتی خاصه علی بن موسی الرضا (ع) و افزایش تقاضای سفر به مشهد مقدس، همچنان در نرخ‌های نجومی بالای یک میلیون تومان به فروش می‌رسد و هیچیک از تهدیدهای سازمان هواپیمایی حتی تهدید به لغو پروازهای ایرلاین‌ها، کارگر نیفتاده است.

بلیت یکسره پرواز تهران-مشهد امروز یک میلیون تومان است!